| کد خبر: 256859 |

کاهش ۴ ساعته مسیر تهران به تبریز به‌ زودی

پروژه راه آهن بستان آباد به خاوران ۴۴ کیلومتر طول دارد و تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

تین نیوز

به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها، پروژه خط ریلی میانه - بستان آباد - خاوران ارزشی نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان دارد و می تواند به کاهش چهار ساعته زمان سفر از تبریز به سمت تهران منجر شود.

خبر مهم ر روز:

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس خطیبی درباره پروژه های در حال افتتاح شرکت ملی ساخت در حوزه ریلی اظهار کرد: اولین پروژه ریلی که برای بهره برداری در سال جاری آماده تحویل موقت است، پروژه راه آهن بستان آباد به خاوران است که قسمت دوم از خط آهن میانه - تبریز تلقی می شود. این محدوده طول ۴۴ کیلومتر دارد و تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

برای دریافت سریعتر اخبار مهم روز، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

وی ادامه داد: در این پروژه ما نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان به صورت ثبت دفتری هزینه کردیم که ارزش روز آن در بخش بستان آباد - خاوران بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان است و در کل پروژه در مسیر میانه - بستان آباد - خاوران ارزشی نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان دارد. این مسیر، ۱۱۴ کیلومتر را از شرایط فعلی کوتاه تر کرده و حداقل باعث کاهش چهار ساعته زمان سفر از تبریز به سمت تهران می شود.

بیشتر بخوانید:

◄ نواقص راه آهن میانه به بستان آباد و خاوران برطرف می شود

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور خاطرنشان کرد: این مسیر، قسمت دوم پروژه است و قسمت سوم از خاوران تا ایستگاه قدیم تبریز ادامه خواهد داشت؛ اما در حال حاضر با توجه به قرارگیری ایستگاه خاوران در شرق تبریز که منطقه شش تبریز تلقی می شود امکان استفاده مردم تبریز و استان های همجوار را از این محل مهیا می کند و می توانند از این ظرفیت ریلی استفاده کنند و با توجه به کوتاه شدن مسیر و زمان سفر، برای مردمی که در منطقه شمال غرب کشور سکونت دارند،  جذابیت بالایی را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 8 2

    چون دولت و حاکمیت هیچکاری در آذربایجان انجام نمی دهد این پروژه از زمان خاتمی هر روز توسط رئیس جمهور ها افتتاح می‌شود ولی ۲۲ سال هست از آن یک واگن رد نشده

  • ناشناس 4 2

    دست شما درد نکنه خدمت بزرگی به ملت آذربایجان لطف می کنید انشالله بعداز حداقل ۵۰سال دیگه اگه زنده بودیم می بینیم ویه جوری زحمت های شمارو جبران می کنیم .

    • ناشناس 2 0

      الان ترکیه طی ۱۰ سال خط اهن سریع السیر ۱۰۰۰ کیلومتری از استانبول تا سیواس زدند و در اینده ارزروم قارص و گرجستان متصل میکنند.


      ما طی ۲۰ سال کلنگ زنی نتوانستیم ۱ متر هم راه اهن مشهد تهران تبریز ، و راه اهن تهران اصفهان بندر عباس 《فقط برقی سازی》 کنیم.


      بطور کل در حال پیشرفت هستیم !!

  • محمود 1 0

    اگر ازخاوران به ایستگاه راهن قدیمی وصل نشه ارزش ندارد 22سال زمان درازی است که ازمیانه

  • علی 2 1

    ۱۲۰ کیلومتر مسافت کم شه چه طوری ۴ ساعت زمان سفر کم میشه ؟ اگر فرض بر این بگیریم در حال حاضر مردم با قاطر این مسیر رو طی می کنن درسته ولی با شرایط سفر با ماشین یا قطار یک ساعت زمان سفر کم میشه نه ۴ ساعت

    • ناشناس 2 0

      مسیر میانه مراغه تبریز بخاطر قدیمی بودن ۴ تا ۵ ساعت طول میکشیده

  • ناشناس 0 0

    فکر کنم منظور از «کاهش ۴ ساعته مسیر تهران به تبریز» جمع رفت و برگشت باشه ، میتونید سایت رجا چک کنید

  • ناشناس 0 0

    چطور ۱۰۰ کیلومتر را ۴ ساعت حساب می‌کنند؟

  • ناشناس 0 0

    آخه ۱۲۰ کیلومتر کاهش چه مشکلی را حل می کنه این همه هزینه برای هیچ .