| کد خبر: 250538 |

فرسودگی و کمبود ماشین‌ آلات؛ مهم‌ترین مشکل راهداری استان اردبیل

متوسط عمر ماشین‌ آلات راهداری استان اردبیل ۲۶ سال است و این اداره کل برای ارائه خدمات به شهروندان به ۱۶۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری نیاز دارد.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: متوسط عمر ماشین آلات راهداری این استان ۲۶ سال است و این اداره کل برای ارائه خدمات به شهروندان به ۱۶۱ دستگاه ماشین آلات راهداری نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیدین هاشمی در بازدید از اداره ماشین آلات گفت: فرسودگی و عمر بالای ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که هر سال در طرح زمستانی مورد استفاده قرار می گیرد از دغدغه های اصلی مدیران و پرسنل راهداری در مسیر خدمت رسانی بهتر به مردم است که نوسازی آن به عزم ملی و جهادی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مجموع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری استان اردبیل ۱۷۵ دستگاه با عمر متوسط ۲۶ سال است، اظهار کرد: راهداری استان به ۱۶۱ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری نیاز ضروری دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از احصای ماشین آلات مورد نیاز استان و ارائه آن به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبرداد و گفت: انتظار می رود متولیان امر جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز توجه ویژه داشته و اقدامات عملی انجام دهند تا در زمان بارش برف، کولاک شدید، یخبندان و شرایط بحرانی خدمات رسانی به شهروندان دچار مشکل نشود.

هاشمی گریدر، لودر، کامیون، بیل مکانیکی، کامیونت، کشنده، برفخور، نمک پاش مکانیکی، بولدوزر و خودرو سواری کمک دار را از جمله تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل عنوان کرد.

۲۰۰ میلیارد ریال برای تعمیرات ماشین آلات راهداری اردبیل هزینه شد

هاشمی با بیان اینکه امسال برای تعمیر و اورهال کردن ماشین آلات راهداری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شد، تصریح کرد: علاوه بر این برای آمادگی در فصل زمستان ۳۵ هزار تن نمک و شن خریداری  و در انبارها و راهدارخانه ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره سازی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از بخش خصوصی مانند مرغداران، دامداران و کشاورزان و دیگر دستگاه ها و نهادها از جمله مرزبانی، شرکت های برق، گاز و مخابرات، امور عشایری و جهاد کشاورزی خواست از هم اکنون برای بازگشایی راه های مرتبط خود در زمان بارش برف تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

۷۵ تیم راهداری در راه های ارتباطی استان اردبیل مستقر هستند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به استقرار راهداران در جاده ها، گردنه های سخت گذر و راهدارخانه های ثابت و سیار استان گفت: در طرح زمستانی امسال با هدف ارائه خدمات بهتر به مردم و مسافران ۴۰۰ راهدار در قالب ۷۵ تیم در ۲۳ نقطه از راه های ارتباطی این استان مستقر هستند.

هاشمی با بیان اینکه امسال طرح زمستانی راهداری از ۱۵ آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، افزود: در این طرح راهداران استان اردبیل در مجموع با استفاده از ۲۶۵ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک که بخشی از آن استیجاری است به مردم و مسافران ارائه خدمت می کنند.

وی همچنین از رانندگان خواست هنگام سفر تجهیزات لازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، سوخت کامل و سیستم گرمایشی را به همراه داشته و قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز نیز جدا پرهیز کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از مردم خواست همچنین قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

گفتنی است از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسالم در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.