| کد خبر: 250134 |

پروژه عظیم ریلی برای بهره‌برداری نیازمند ۳هزار میلیارد تومان اعتبار است

رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل پروژه عظیم ریلی اردبیل را با پیشرفت ۹۰ درصدی یادآور شد و گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیاز است.

تین نیوز

رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل پروژه عظیم ریلی اردبیل را با پیشرفت ۹۰ درصدی یادآور شد و گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیاز است.

به گزارش تین نیوز ، داود شایقی اظهار داشت: با توجه به نیاز استان به پیشرفت، توسعه و محدود بودن فصل کار در استان سعی بر این داریم از تمامی منابع انسانی جذب داشته و تمامی طرح های خود را در کوتاه ترین زمان به ثمر برسانیم که از جمله فرصت های مناسبی در اشتغال برای طرح های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در اولویت این تکمیل قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه ای برای طرح های نیمه تمام داریم تا به نحو احسن به اتمام برسد و همچنین امری لازم و ضروری است توزیع اعتبارات و منابع را با وجود تحریم های موجود، محدودیت منابع و وجود تورم وگرانی، برای تکمیل پروژه ها در چندین نوبت افزایش اعتبارات در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل جذب صد درصدی اعتبارات را در سال مالی ۱۴۰۰ یادآور شد و گفت: ۳۴۳ میلیارد تومان جذب منابع علاوه بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر را به صورت نقدی به استان شاهد بودیم که برای تکمیل طرح های عظیم راه، راه آهن، سدها، بیمارستان ها و شبکه های پایاب هزینه شده است.

شایقی تأمین آب شرب را در افق ۲۰ تا ۳۰ ساله از دیگر برنامه های اساسی استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود، برای جلوگیری از هدر رفتن منابع، طرح های آبیاری مدرن با سرعت در حال انجام است که امیدواریم در اسرع وقت و موعد مقرر به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال مالی که شهریور امسال بود، این رقم با رشد چهار برابری به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی پروژه عظیم ریلی را یادآور شد که پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیاز است تا به پایان برسد.

شایقی بیان کرد: امسال نیز ۳۶۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل اعتبار پیش بینی شده بود که تاکنون و با گذشت سه ماه از سال مالی ۱۴۰۱، بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان منابع تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل تلاش استاندار اردبیل، نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را در تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: ما سعی می کنیم تا از ظرفیت های قانونی بودجه به ویژه از نفت و فاینانس بانکی استفاده کنیم تا این پروژه عظیم ملی به سرانجام رسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: بازار

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.