| کد خبر: 241914 |

◄ جابجایی مسافر در استان اردبیل هفت درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پارسال جابجایی مسافر در این استان نسبت به سال ۹۹، هفت درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

رضا شیرین‌زاده روز شنبه در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان پارس‌آباد افزود: سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۲۹۲ هزار مسافر در این استان از طریق ناوگان عمومی جابجا  شدند.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۲۶۷ هزار مورد سفر انجام شده است، اظهار کرد: تعداد سفر در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ نیز هفت درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: از این تعداد ۵۷۷ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۱۲ هزار نفر با مینی بوس و ۶۰۳ هزار نفر نیز از طریق ناوگان عمومی سواری در استان جابجا شده‌اند.

وی با اشاره به جابجایی حدود ۸۴ هزار مسافر در ایام تعطیلات نوروز امسال اضافه کرد: این میزان جابجایی مسافر در استان هم در قالب بیش از ۱۳ هزار مورد سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شد.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان اردبیل به ترتیب از شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به علت افزایش سفر ادامه داد: رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عوامل حمل و نقل و مسافران باعث افزایش تعداد سفر در دوران کرونا بوده است.

شیرین‌زاده گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

وی افزود: مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

او اظهار کرد: سال گذشته با کنترل سامانه سروا از صدور بلیط مسافرت به بیش از ۱۰۰ نفر بیمار کرونایی در استان اردبیل جلوگیری شده است.

وی از فعالیت ۵۴ شرکت مسافربری و هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری با ۲ هزار و ۵۲۲ راننده در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه مینی‌بوس می‌باشد.

وی با اشاره به  اینکه استان اردبیل پارسال در رضایتمندی مسافرین و رسیدگی به شکایات مسافرین رتبه اول را در کشور کسب کرد، افزود: در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.