| کد خبر: 223204 |

۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل راه‌آهن اردبیل تامین می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: افتتاح راه‌آهن اردبیل در تابستان سال ۱۴۰۰ نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که با تاکید رییس سازمان برنامه و بودجه قرار است بدون محدودیت تامین شده و افتتاح قطعی این پروژه را تا پایان دولت دوازدهم شاهد باشیم.

تین نیوز

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: افتتاح راه‌آهن اردبیل در تابستان سال ۱۴۰۰ نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که با تاکید رییس سازمان برنامه و بودجه قرار است بدون محدودیت تامین شده و افتتاح قطعی این پروژه را تا پایان دولت دوازدهم شاهد باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، داود شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: با تاکید معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه پروژه زیربنایی راه‌آهن اردبیل هیچ محدودیت اعتباری نخواهد داشت و امیدواریم با بهبود شرایط منابع مالی دولت هر چه سریع‌تر کمبود بودجه جبران و تامین شود.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته با اخذ تضمین‌نامه تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه، انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این منابع تزریق و برای تخصیص ۱۰۰ درصد به استان ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن اردبیل از محل کمک‌های بانک ملی در نظر گرفته شده بود که تلاش شد در هفته جاری تضمین‌نامه اخذ و برای ابلاغ به راه و شهرسازی و بانک ملی در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:‌ امید می‌رود با این اقدام و تامین اعتبار مورد نیاز، پروژه راه‌آهن اردبیل که در جبهه‌های مختلف کاری در حال انجام است، سرعت بیشتری گرفته و برای افتتاح در سال آینده آماده شود.

شایقی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه به عنوان پروژه اساسی و کلیدی استان امسال یک‌هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: ۳۱۶ میلیارد تومان از این اعتبار تاکنون تزریق شده و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک ملی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموع با این تخصیص‌ها ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری به پروژه راه‌آهن اردبیل اختصاص می‌یابد و دستور لازم اخذ شده تا ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تا پایان امسال برای این پروژه تامین شود.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده اما تا دولت تدبیر و امید متوقف شده بود و پیشرفت فیزیکی اندکی داشت.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.