| کد خبر: 197844 |

احداث بارانداز ریلی توسط بخش خصوصی در استان اردبیل

استاندار اردبیل از احداث بارانداز ریلی توسط بخش خصوصی در استان اردبیل خبرداد.

تین نیوز

استاندار اردبیل از احداث بارانداز ریلی در شمال استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ما در روزهای آینده جلسه‌ای را با حضور وزیر صمت و معاونین در تهران برگزار خواهیم کرد تا پیگیر مطالبات سفر و تعهدات انجام شده باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 7 هزار و 600 میلیارد تومان تعهدات بانک‌ها در مسیر توسعه استان اردبیل است، خاطرنشان کرد: بخشی از این تعهدات در دو ماه اخیر محقق شده و طی امسال و سال آینده مابقی این منابع بانکی تزریق خواهد شد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با قدردانی از مدیریت بانک ملی استان در تلاش مضاعف برای تسهیل امور سرمایه‌گذاران در استان، گفت: در نیمه اول امسال با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی بیش از 32 واحد احیا و به چرخه تولید و اشتغال بازگشته‌ است.

بهنامجو همچنین از راه‌اندازی پایانه و بارانداز ریلی در شمال استان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و افزود: با اتصال راه آهن این استان به جمهوری آذربایجان فضای توسعه صادرات مطلوب‌تر به وجود می‌آید.

وی خواستار تعیین تکلیف سه پهنه معدنی این استان و همچنین صدور مجوز برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال رونق تولید در اردبیل شد.

پرداخت یک هزار و 295 میلیارد تومان منابع بانکی در حمایت از رونق تولید

در ابتدای این جلسه معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز به برگزاری 44 جلسه ستاد تسهیل اشاره کرد و گفت: در قالب 18 جلسه از این نشست‌ها بازدید از واحدهای تولیدی انجام شده و بیش از 987 مصوبه در حمایت از بخش صنعت به انجام رسیده است.

ارژنگ عزیزی اظهار کرد: در این استان بیش از یک هزار و 45 پروانه بهره‌برداری صادر شده که 746 واحد از آنها فعال و یا نیمه فعال بوده و 397 واحد نیز راکد است.

وی به شناسایی 158 واحد قابل احیا در استان و برنامه‌ریزی دو ساله برای احیای آنها اشاره و خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول امسال 32 واحد راکد احیا شده و 450 واحد صنعتی و معدنی از مزایای بخشودگی جرایم کارفرمایان تامین اجتماعی استفاده کردند.

عزیزی به برگزاری نشست شورای هماهنگی بانک‌های کشور در استان اشاره کرد و افزود: به دنبال سفر مدیران عامل بانک‌های کشور به استان اردبیل بیش از 7 هزار و 610 میلیارد تومان در حمایت از بخش صنعت و توسعه استان پیش‌بینی شد که تاکنون یک هزار و 295 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شهریور ماه امسال افزایش قیمت حمل و نقل اعتراض تولیدکنندگان را به همراه داشته که امیدواریم با دخالت ستاد تنظیم بازار از افزایش نرخ کرایه کامیون‌ها و وسایط نقلیه باری جلوگیری شود چرا که این افزایش قیمت به افزایش قیمت محصولات تولیدی نیز منجر خواهد شد.

معاون استاندار اردبیل در مورد پهنه‌های معدنی استان و آخرین وضعیت اکتشاف در آنها بیان کرد: سه پهنه معدنی قزل اوزن با 25 درصد، قره سو و سبلان با 20 درصد و باغرو با 15 درصد پیشرفت در مرحله اکتشاف قرار دارد که انتظار می‌رود هر چه سریعتر در این زمینه تعیین تکلیف شده و کارها به سامان برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.