| کد خبر: 192306 |

اماکن عمومی خلخال برای تردد معلولان مناسب‌ سازی شد

تاکنون ۴۰ درصد از ساختمان‌های اداری ، عمومی ، بخش خصوصی و معابر شهری این شهرستان برای تردد راحت معلولان و سالمندان مناسب‌ سازی شده است.

تین نیوز

رئیس اداره بهزیستی خلخال گفت: تاکنون ۴۰ درصد از ساختمان‌های اداری ، عمومی ، بخش خصوصی و معابر شهری این شهرستان برای تردد راحت معلولان و سالمندان مناسب‌ سازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم مسروری در جلسه ستاد مناسب سازی معابر خلخال افزود: ۱۵ باب ساختمان اداری و همچنین ۲۰ ساختمان عمومی در دست بخش خصوصی فاقد امکانات مناسب سازی در این شهر به تجهیزات بالابر، رمپ و سایر امکانات مورد نیاز افراد ناتوان و یا کم توان جسمی و حرکتی تجهیز شده است.

او اظهار داشت: اقدامات مناسبی از سوی شهرداری خلخال در بحث مناسب سازی معابر عمومی از جمله ایجاد پیاده راه‌های ویژه عبور نابینایان و سالمندان طراحی و اجرا و امکان تردد آسان این افراد در معابر عمومی پرتردد فراهم شده است.

وی گفت: بخشی از خواسته‌های ستاد مناسب سازی از جمله تردد افراد ناتوان و کم توان حرکتی به دفاتر اسناد رسمی که در طبقه دوم ساختمان‌های قدیمی با پله‌های کم عرض ۴۰ سانتیمتری واقع شده‌اند، همچنان به قوت خود باقی مانده و باید راه چاره مناسبی برای تردد معلولان و سالمندان به این اماکن عمومی اندیشیده شود.

مسروری افزود: راه‌اندازی چراغ‌های راهنمایی مجهز به علایم صوتی در شهر برای تسهیل در تردد افراد نابینا و همچنین نصب تلفن‌های قابل دسترسی نابینایان از سوی شرکت مخابرات و فراهم کردن وسایط نقلیه عمومی ویژه معلولان در حال حرکت با صندلی چرخ‌دار و نیز تجهیز ساختمان‌های عمومی در اختیار بخش خصوصی همچون رستوران‌ها، مراکز تجاری و پایانه‌های مسافربری از ضروریات تکمیل طرح مناسب سازی است.

احمد قنبری، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: برای راه‌اندازی تجهیزات بالابر در ساختمان‌های اداری پرتردد فاقد این امکانات از جمله فرمانداری تلاش می‌شود.

او افزود: تا زمان راه‌اندازی این گونه امکانات مناسب سازی در ساختمان‌های دولتی، در صورت مراجعه سالمندان و افراد معلول همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف به ملاقات مراجعان ناتوان و کم توان حرکتی در طبقات همکف این ساختمان‌ها هستند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.