| کد خبر: 178875 |

◄ اهدای 9 هزار و250عدد کلاه ایمنی به موتورسواران اردبیل

هدف از اجرای این اقدام فرهنگی، تشویق ترغیب مردم و موتورسیکلت‌سواران برای رعایت قانون و مقررات و حفظ وتامین هرچه بیشتر امنیت و سلامت رانندگان است.

تین نیوز

مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل که در همایش آموزشی ارتقا ایمنی راکبان موتورسواران، از اهدای 9 هزار و250عدد کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران اردبیل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای اردبیل، علی رحمتی با اعلام این خبر افزود: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل‌ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتورسواران است که این طرح از سال 91 در قالب همایش‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف استان اجرا می‌شود و تا به امروز نیز بیش از 9 هزار کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان به موتورسواران اهداشده است.

عضو شورای اداری استان با اشاره به اینکه در هفت‌ماهه امسال 131 نفر تلفات در جاده‌های استان، اظهار کرد: از این میزان تلفات 17 مورد آن مربوط به موتورسواران است که سهم شهرستان نمین از این تلفات 3 درصداست.

مدیر جهادی استان اردبیل بابیان اینکه استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت‌شده و گاهی اوقات نیز هزینه‌های بسیاری را برای خانواده‌ها متحمل کرده است افزود: فقط در هشت‌ماهه امسال بیش از 850 عدد کلاه ایمنی به موتورسواران استان در روستاهای حاشیه راه اهداشده است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل نداشتن کلاه ایمنی، استفاده ناصحیح از موتور (به‌صورت تک‌چرخ زدن)، حمل موتور دیگر، استفاده از موتور در پیاده‌رو و برخلاف جهت حرکت کردن را از عمده تخلفات موتورسواران عنوان کرد و گفت: بیشتر تصادفات و فوتی‌ها به علت عدم رعایت قوانین و نداشتن کلاه ایمنی در اثر ضربه به سر بوده است.

عضو شورای ترافیک استان ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، بحث ادوات کشاورزی و آموزش عابران پیاده را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت ارتقاء ایمنی شهروندان برشمرد و تصریح کرد: هدف از اجرای این اقدام فرهنگی، تشویق ترغیب مردم و موتورسیکلت‌سواران برای رعایت قانون و مقررات و حفظ وتامین هرچه بیشتر امنیت و سلامت رانندگان است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان صبح امروز نیز در همایش ارتقاء ایمنی راکبان موتورسیکلت در بخش عنبران شهرستان نمین 150 عدد کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان به موتورسواران این شهرستان اهدا کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.