| کد خبر: 107459 |

نصب سامانۀ ضبط مکالمات در فرودگاه نوشهر و دکل ایستگاه فرستنده در فرودگاه اردبیل

تین‌نیوز| اداره‌کل ارتباطات و ناوبری در اقدام به نصب سامانه ضبط مكالمات هوانوردی جدیدHCLS3000-IMB204  در فرودگاه نوشـهر و نصب دکل ایستگاه فرستنده در فرودگاه اردبیل کرد.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی، به منظور ارتقا و بهبود سخت‎افزاری و نرم‎افزاری سامانه‎های ضبط مكالمات هوانوردی فرودگاه‎های كشور، این سامانۀ جدید توسط متخصصان واحد نصب و نگهداری تجهیزات ارتباطی اداره كل ارتباطات و ناوبری و واحد الكترونیك فرودگاه نوشهر و رامسر در فرودگاه نوشهر نصب و راه‎اندازی شد.

از مزیت‎های نصب این سامانۀ جدید که در داخل کشور ساخته شده است برطرف شدن مشكل آرشیوگیری، افزایش ظرفیت آرشیوگیری از 9.4GB به 320GB، استفاده از سرورهای به روز و پرقدرت IMB204 با نرم افزار جدید، صرفه‎جویی اقتصادی 500 میلیون ریال به واسطه ارتقای سخت‌افزار ركوردر HCLS3000 با سرورهای جدید IMB204 بجای خرید كامل یك سامانه ضبط مكالمات هوانوردی جدید با قیمت بالا، افزایش ظرفیت تعداد كانال‎های ورودی از 18 كانال آنالوگ به 30 كانال آنالوگ و برطرف شدن اشكالات نویز و تداخل است.

فرودگاه اردبیل نیز به منظور ارتقای کیفیت ارتباطات VHF کلامی و بهبود پوشش گیرنده‎های Air Band VHF  دکل ایستگاه فرستندۀ جدیدی را نصب کرد.
با انجام این پروژه و به روزرسانی فرستنده و گیرنده‎های جدید، ارتباطات کلامی برج مراقبت پرواز اردبیل با پروازهای این فرودگاه بهبود یافته و کیفیت ارتباطات به سطح مطلوبی رسیده است.

این کار که توسط متخصصان ادارۀ مهندسی تجهیزات ارتباطی و ادارۀ مهندسی الکترونیک فرودگاه اردبیل، انجام شده است شرایط را برای نصب و راه‎اندازی فرستنده و گیرنده‎های جدید دیگر در این فرودگاه مهیا خواهدکرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.