| کد خبر: 256994 |

◄ عوارض آزادراه ها 25 درصد افزایش یافت

افزایش نرخ عوارض به صورت مرحله ای در حال انجام است و به مرور به آزاد راه های کشور ابلاغ می شود.

تین نیوز

مدیرکل بهره برداری و نگهداری آزادراه های کشور از افزایش 25 درصدی قیمت عوارضی آزادراه ها در 23 آزادراه کشور و ابلاغ تدریجی آن از ابتدای خرداد امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز، به گفته مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، افزایش نرخ عوارض آزاد راه های کشور بعد از سه سال ۲۵ درصد افزایش یافته است که البته این میزان افزایش قیمت ناچیز است چراکه هزینه های نگهداری و جاری برای مرمت آزاد راه های کشور ‍‍ را پاسخگو نیست.

او می گوید: از ابتدای خرداد این افزایش نرخ به آزاد راه های کشور ابلاغ شده و تاکنون به نیمی از ۲۸ آزادراه افزایش ۲۵ درصد ابلاغ شده است.

ملازینل گفت: با توجه به رشد چشمگیر ساخت و توسعه آزاد راه های کشور برای نگهداری و مرمت آنها نیاز به تامین منابع مالی داریم تا انگیزه بخش خصوصی برای حضور در این بخش هم بیشتر شود.

عباس بیات سرمدی، مدیرکل بهره برداری و نگهداری آزادراه های کشور اظهار کرد: نحوه ابلاغ اجرای رشد ۲۵ درصدی عوارضی آزادراهی به صورت تدریجی انجام گرفته است، به عنوان مثال هنوز آزادراه تهران- شمال شامل اعمال نرخ های جدید عوارض آزادراهی نشده است.

وی اضافه کرد: به طور کلی ۲۳ آزادراه کشور شامل افزایش ۲۵ درصدی قیمت عوارضی در سال جاری می شود که در مرحله نخست از ابتدای خرداد عمده آزادراه ها شامل تغییر نرخ جدید شده است.

مدیرکل بهره برداری و نگهداری آزادراه های کشور اظهار داشت: آزادراه های باقی مانده هم تا پایان خرداد شامل افزایش ۲۵ درصدی عوارضی به طور یکسان خواهند شد.

مجموعاً ۲۸ آزادراه در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که ۵ آزادراه در اختیار دولت است و شامل آزادراه های تهران- قم، تهران ساوه، آزادراه کرج - قزوین، قزوین - زنجان و بندرعباس- بندر شهید رجایی است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.