| کد خبر: 206145 |

فردا منطقه یک آزادراه تهران-شمال افتتاح می‌شود/تعیین نرخ عوارض شناور برای ساعات عادی و پیک

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال در روز ششم اسفند خبر داد و گفت: فردا این پروژه افتتاح می‌شود و مردم از روز پنج‌شنبه (هشتم اسفند) می‌توانند از منطقه یک آزادراه تهران-شمال استفاده کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال در روز ششم اسفند خبر داد و گفت: فردا این پروژه افتتاح می‌شود و مردم از روز پنج‌شنبه (هشتم اسفند) می‌توانند از منطقه یک آزادراه تهران-شمال استفاده کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با اشاره به افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال در روز ششم اسفندماه اظهار داشت: این پروژه اگرچه از یک سابقه  طولانی برخوردار است اما از سال ۹۳ با همت مشترک و تلاش مضاعف بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و نقش‌آفرینی کارآمدترین شرکت‌های مشاور و پیمانکاری کشور این پروژه رکورد بیش از ۸۰ درصد را ثبت کرد و فردا آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه «ارزش این کار به لحاظ مالی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است و طبق ملاحظات فنی و استاندارد روز صورت گرفته است» گفت: ویژگی هوشمندی منطقه یک آزادراه تهران-شمال را کاملا با سایر آزادراه ها متفاوت کرده و در مجموع این آزادراه را به یک دستاورد متفاوت که  افتخار مهندسی کشور است بدل کرده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ‌منطقه یک آزادراه تهران-شمال موثرترین منطقه این آزادراه است که باعث کوتاه شدن ۶۰ کیلومتری مسیر فعلی زمان سفر را  ۱.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

اسلامی تصریح کرد: با ملاحظات رئیس جمهوری و مذاکره با بنیاد مستضعفان در این سرمایه گذاری، سعی شد حداقل نرخ عوارضی ممکن تنظیم شود. بر همین اساس نرخ عوارضی برای ساعات عادی ۲۵ هزار تومان و ساعات پیک ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است

وی افزود: برای خودروهای عمومی مانند مینی‌بوس و اتوبوس نیز ملاحظاتی در تعیین نرخ عوارض در نظر گرفته شده تا برای آنها مزینی در بر داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:  طبق دستور موکد رئیس جمهوری و توافق میان وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه، باند رفت منطقه دو به طول ۲۲ کیلومتر تا پایان دولت به اتمام می‌رسد.

اسلامی افزود: بزرگترین تونل کشور در باند رفت منطقه ۲  حفاری شده و ادامه مسیر را از نقاط سخت جاده چالوس عبور می‌دهد که یک گشایش بزرگ برای مردم تهران محسوب می‌شود. به ویژه که از مرزن‌آباد به سمت دوزبن در حال ایجاد باند دوم هستیم و امیدواریم تا پایان سال آینده و تا پایان دولت یک تحول اساسی در مسیر دستیابی به شمال کشور برای مردم عزیز فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: فردا این پروژه افتتاح می‌شود و مردم از روز پنج‌شنبه می‌توانند از منطقه یک آزادراه تهران-شمال استفاده کنند و از رانندگی ایمن در طول این مسیر لذت ببرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.