| کد خبر: 252052 |

لزوم جذب سرمایه‌ گذار برای اجرای طرح‌ های راهسازی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: جذب سرمایه گذاری در پیشبرد پروژه های راهسازی با هدف استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی از اهداف مهم و لازمه توسعه است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: جذب سرمایه گذاری در پیشبرد پروژه های راهسازی با هدف استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی از اهداف مهم و لازمه توسعه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو در جلسه با سرمایه گذاران و فعالان حوزه راه و شهرسازی، اظهار داشت: پیش از این با استفاده از روش های جایگزین در زمینه تامین و جذب سرمایه گذاری گام های موثرتری در سرعت دهی به پروژه های راهسازی از جمله کریدر بزرگراهی غرب کشور برداشته شده است.

 وی ادامه داد: وجود پایانه های مرزی فرصتی برای توسعه استان است و برای بهره برداری از ابن ظرفیت باید توجه ویژه ای به حوزه راه شود و سرمایه گذاری در این حوزه نیز بیش از پیش گسترش یابد.

 وی با اشاره به اهمیت بخش ریلی، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای بخش ریلی آذربایجان غربی هزینه شده و استفاده از ظرفیت باری ایستگاه های راه آهن این استان مورد توجه و در اولویت است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: توجه به بخش ریلی و توسعه این بخش منجر می شود تا از امکانات موجود بهترین بهره برداری صورت گیرد.

 حمزه لو با اشاره به اینکه گسترش شبکه سراسری راه آهن از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشرفت و توسعه اقتصادی محسوب می شود، افزود: تکمیل بخش باری ایستگاه های راه آهن یکی از برنامه های راهبردی در توسعه حمل ونقل بین المللی استان تعریف شده است.

 وی با اشاره به طرح های دهه فجر این اداره کل، گفت: ۱۷ طرح در حوزه راهسازی به ارزش ۱۵ هزار و میلیارد ریال در این استان آماده بهره برداری در دهه فجر است.

 وی اظهار داشت: این میزان اعتبار برای بهره برداری از ۹۷.۷ کیلومتر راه در آذربایجان غربی هزینه شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین در دهه فجر امسال ۹ طرح راهسازی در این استان کلنگ زنی می شود.

 حمزه لو بیان کرد: طول پروژه های قابل کلنگ زنی ۸۸ کیلومتر بوده و برای اجرای این میزان مسیر ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

 گفتنی است در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای سرمایه گذاری در حوزه راهسازی پرداختند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.