| کد خبر: 87825 |

ابراهیمی، نخستین زن عضو هیات مدیره تاریخ صنعت هوانوردی ایران

تین‌نیوز | دكتر معصومه ابراهیمی به عنوان عضو موظف هیات مدیره شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منصوب شد. این برای نخستین بار است که در تاریخ وزارت راه و شهرسازی و تمامی زیرمجموعه‌های آن از جمله صنعت هوانوردی ‌یك مدیر زن به چنین سمتی منصوب می‌شود.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شركت فرودگا‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ بنا بر پیشنهاد رحمت‌اله مه‌آبادی، رئیس هایت مدیره و مدیرعامل شركت فرودگا‌ه و ناوبری هوایی ایران و موافقت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و همچنین مصوبه مجمع عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دكتر معصومه ابراهیمی به عنوان عضو موظف هیات مدیره شركت فرودگاه‌ها و  ناوبری هوایی ایران منصوب شد.

این اقدام در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی به ویژه شخص رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر شایسته‌سالاری و حمایت از بانوان برای رسیدن به سمت‌هایی كه شایستگی آنها را دارند، انجام شده است.

ابراهیمی كه از جمله حقوق‌دانان برجسته صنعت هوانوردی ایران محسوب می‌شود، تاكنون به عنوان مدیركل دفتر حقوقی شركت فرودگاه‌ها و همچنین مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده در شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت داشته است. 

تاكنون 36 تالیف و ترجمه تخصصی به قلم ابرهیمی در صنعت هوانوردی به رشته تحریر درآمده است كه از جمله آنها می‌توان به "امنیت پرواز و سیاست كیفری در عرصه حقوق بین‌المللی هوائی"،"امنیت هواپیمائی كشوری، نقش ایكائو و همكاری كشورها"،"تدوین كد ملی هوانوردی جمهوری اسلامی ایران، یك ضرورت"،"ترجمه قطعنامه‌های حقوقی-سند 9602 ایكائو" و"مسئولیت حقوقی نهادهای كنترل ترافیك هوائی" اشاره كرد.

وی پیش از این در سمت‌ها و مسئولیت‌های تخصصی متفاوتی حضور داشته است كه از جمله آنها مدیركل دفتر حقوقی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمائی(1382)، رئیس حقوقی و امور مجلس سازمان هواپیمائی(1375)، عضو كمیته امور بازرسی ایكائو(USOAP) در زمینه legislation(1388) و عضو كمیته هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری(1387) محسوب می‌شوند.

عضو موظف هیات مدیره شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاكنون در چندین اجلاس و ماموریت‌های خارجی نیز حضور فعال و ثمربخش داشته است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.