بازدید سایت : ۴۲۲۳۸
| کد خبر ۲۹۷۱۶۹
کپی شد

◄ اصرار هواپیمایی آسمان به ادامه پرواز هواپیماهای فوکر 100 و سرگردانی و معطلی مسافران

خرابی های مکرر و نیمه تمام گذاشتن پروازها رفته رفته در حال تبدیل شدن به ترجیع بند پروازهای هواپیماهای فوکر 100 آسمان است اما این شرکت - شاید به ناچار - همچنان بر پرواز این هواپیماها اصرار دارد.

اصرار هواپیمایی آسمان به ادامه پرواز هواپیماهای فوکر 100 و سرگردانی و معطلی مسافران
تین نیوز |

شرکت هواپیمایی آسمان که زمانی یکی از بزرگترین ناوگان های هواپیما را در اختیار داشت اکنون با تعداد هواپیمای فعال کمتر از نصف انگشتان یک دست، به یک ایرلاین بسیار کوچک تبدیل شده است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

ادعای نا آشنا بودن تیم فنی هما با ایرباس جدید کذب و بی اساس است/ بهره‌برداری پایدار از ایرباس جدید تضمین شده است

بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی و کانال های تخصصی هوانوردی و بنا به تصریح رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در مقاطعی از سالجاری هواپیمای فعال این ایرلاین به یک فروند کاهش یافته است. در حال حاضر به نظر می رسد هواپیماهای فعال این شرکت در حال دو فروند فوکر 100 باشند که این دو فروند هواپیما نیز با مشکلات عدیده مواجه اند.

به عنوان مثال براساس گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی ، یکشنبه 21 اردیبهشت ماه 1404 هواپیمای فوکر 100 آسمان به رجیستر EP-ATE که پرواز مشهد به تهران را آغاز کرده بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، به دلیل نقص فنی در سیستم پرشرایز از ادامه پرواز انصراف و پس از مدتی هولدینگ جهت کاهش وزن،  در فرودگاه مشهد بر زمین نشست.  این هواپیما در ساعت ۲ بامداد ۲۲ اردیبهشت به تهران بازگشت و پروازهای این هواپیما در روز جاری باطل اعلام شد.

همچنین، هواپیمای فوکر 100 دیگر این شرکت به رجیستر EP-ASR نیز که قرار بود ساعت 18:00 روز یکشنبه پرواز شیراز  به ساری را انجام دهد، به علت نقص فنی در موتور با چهار ساعت تأخیر عازم ساری شده است.

شرکت هواپیمایی آسمان که در گذشته سهم زیادی از حمل مسافر هوایی را به عهده داشته اکنون در شرایط سختی در نوسازی ناوگان به سر می برد.

سوال اینجاست که با توجه به تکرار این نقص فنی در دو ماه گذشته در هواپیماهای مذکور آیا زمان بازنشستگی ناوگان فوکر ۱۰۰ آسمان فرا نرسیده است؟ و سوال دیگر این که اگر این دو هواپیما بازنشسته شوند، شرکت هواپیمایی آسمان با انبوه نیروهای ستادی باید چگونه ادامه فعالیت دهد؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • حجت اله براهنی پاسخ

    متاسفانه هواپیمایی آسمان در سال‌های اخیر به وضعیت رقت انگیزی دچار شده و ظاهرا کسی به‌فکر بهبودش هم نیست. ای‌کاش تفاهم‌نامه‌ای که در زمان برجام با بوئینگ امضا شد، تبدیل به قرار داد و صد البته موجب ورود ناوگان نو به این شرکت می‌شد.

  • عباس مروتی پاسخ

    پاشنه آشیل توسعه آسمان همین فوکر و ای تی ار است باید سراغ خرید امبرائر و یا سی ار جی و ای تی ار نو از ایران ایر برود

  • ثابت خزعلي پاسخ

    متاسفانه جان مردم براشان بازيچه شد وهیچ کس جوابگو نیست

  • ارشیا پاسخ

    وقتی که سیاست های غلط یک شرکت به فاجعه ختم میشه حداقل نمیان تعلیق بندازن این هواپیما های بدبخت رو یه نفسی بکشن اصطحلاکشون بالاست و باید بازنشسته بشن و فعلا بلیت نفروشند تا ۷۳۷ ها و ۳۲۰ ها رو درست کنند

    • Hamed

      فشار نماینده ها و مسوولین شهر های مربوطه باعث ادامه پروازها ی آسمان شده است ، بعلت هزینه های دلاری هواپیما ادامه خدمات برای شرکت آسمان مقرون به صرفه نیست و مسوولین شرکت ترجیح میدهند هواپیماها زمینگیر شوند

  • سعید پاسخ

    با سلام متاسفانه شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل اینکه شرکت قوی و محکمی بود همینطور دولتی بود به علت عدم مدیریت و جیب خود پر کردن ورشکست شد و هم اکنون مسئولین قبلی برای خودشون ایر لاین خصوصی زده اند چطور ممکن هست مگر می‌شود الان هم قصد نابودی شرکت را دارند که بتوانند مفت بخرند تا تخلیه روانی شوند

  • ناشناس پاسخ

    ابن همه سرمایه پولش کجا
    مصرف میشه باور کنید
    س ق و ط
    نزدیک هست

  • اردبیل پاسخ

    با بابک زنجانی شریک شده و مقداری از سهام خود را به زنجانی بفروشند

  • عقل پاسخ

    تنها راه حل ، بستن با آمریکاست. تامام.

  • زهرا پاسخ

    لطفا به بهداشت محیط، رعایت نظافت جلوگیری از تجمع و دپوی زباله در سوراخ سنبه های شرکت آسمان و استفاده از محصولات بهداشتی سم زدایی محیط جهت حیوانات موذی مثل موش و گربه و حشرات که در شرکت بیداد می‌کند نظارت فرمایید. جان پرسنل در خطر است و هیچ مسئولی انگار این موارد را نمی‌بیند.
    در هیچ کجای شرکت پرسنل نظافتچی و خدماتی فاقد دستکش لباس فرم مربوطه هستند.
    لطفا مسئولین رسیدگی کنند مواد شستشو در آسمان فقط آب است انگار از تمدن و بهداشت صد سال عقب است . مسئولین بهداشت و شهرداری لطفا رسیدگی کنید.

  • ناشناس پاسخ

    در هواپیمایی آسمان امور اداری با مشارکت واحد حراست یک دایره تسلسل انتصابات خلق کرده که تمامی پستهای مدیریتی به افراد حاضر در این تسلسل اختصاص می‌یابد.واحد حراست هم بجای اینکه افراد شایسته واجد شرایط را تعیین صلاحیت و گزینش و تایید نماید از افراد موجود در این تسلسل که یکبار گزینش شده اند و یا اجدادشان قبلا در اداره بوده و قبلا گزینش شده اند استفاده می‌کند و یا افراد سفارشی و زحمت گزینش مجدد را بخود نمی‌دهند در نتیجه در تسلسل انتصابات افراد برکنار نمیشوند از این شاخه به شاخه دیگر می‌پرند طوری که پستها در این شرکت موروثی شده چون نزدیکان طرف رئیس بوده بچه هاشون هم باید رییس باشد و پست بگیرند.