| کد خبر: 271013 |

◄ نجات افراد مضطر در مناطق کم عمق مهم ترین کاربر‌ی شناور نجات است

با اتمام عملیات بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این شناور به چرخه فعالیت‌ های دریایی بازگشت.

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتمام عملیات بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این شناور به چرخه فعالیت‌ های دریایی بازگشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردری هرمزگان ؛ "مهدی بروغنی" روز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه جاری افزود : یک فروند شناور جستجو و نجات سبک وزن و پرسرعت معروف به Rib مخصوص انجام عملیات در نقاط کم عمق و سواحل پس از بازسازی در سرسره بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.‌

وی در توضیح مشخصات فنی شناور یاد شده گفت: این شناور با آبخور کمتر از نیم متر و سبک وزن بعد از نصب کولار به آب اندازی شد تا بعد از انجام سایر تنظیمات آماده به کار  شود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد : این شناور با سرعت حداکثر ۴۰ گره دریایی دارای هشت متر طول، سه متر عرض و ۳۰ سانتیمتر آبخور است.

بروغنی مهم‌ ترین ماموریت و کاربر‌ی این شناور را نجات افراد مضطر در مناطق کم‌ عمق و سواحل عنوان کرد که سایر شناورها قادر به انجام عملیات جستجو و نجات در آن مناطق  نیستند.

خاطرنشان می‌ شود ؛ نیمه فروردین‌ ماه امسال نیز با پایان کار تعمیرات اساسی و زیر آبی یدک‌کش‌ های 'محرم و عسلویه ۲ از بندر بوشهر' در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این دو یدک‌کش نیز به چرخه خدمات دریایی برگشتند.

'سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی' علاوه بر یدک‌کش‌ های خود در راستای حفظ و ارتقا توان عملیاتی بنادر کشور اقدام به انجام تعمیرات شناورهای سایر بنادر کرده و سهم به‌ سزایی در اشتغال، افزایش توان علمی و فنی و تعمیراتی نیروهای بومی کشور را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.