| کد خبر: 266239 |

فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری ۲۴۰۰ میلیارد تومانی در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با امضا تفاهم نامه با بخش خصوصی زمینه برای سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در مجتمع بندری نگین فراهم شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با امضا تفاهم نامه با بخش خصوصی زمینه برای سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در مجتمع بندری نگین فراهم شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب  در نشست شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی که با حضور نورایی نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی و علامه عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در بندر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی در این استان فرصتی مغتنم است تا در تداوم نگاه حمایتی سازمان نیازها شناسایی و برای رفع آنها گام اساسی برداشته شود.

وی یادآورشد: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس ۱۱ بندر تجاری دارد که در این شاخص از حیث تعداد دارای بیشترین بندر تجاری در کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در جنوب کشور ۲هزار و ۶۰۰ موتورلنج تجاری وجود دارد که از این شمار یکهزار و ۸۹۰ فروند آن در استان بوشهر واقع است.

شکیبی نسب ادامه داد: با نگاه ویژه و قابل تقدیر سازمان بنادر و دریانوردی اکنون ۹۲ طرح در بنادر استان بوشهر در دست احداث و یا مطالعه است به نحوی که اکثر بنادر به کارگاه عمرانی تبدیل شدند.
وی افزود: در طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین طرح های زیرساختی مشتمل بر جاده دسترسی، تاسیسات زیربنایی، پایانه صادرات مواد معدنی و اسکله پایانه کانتینری عملیاتی شده است.
شکیبی نسب اظهار کرد: در بندر دیر به عنوان کانون تجارت استان بوشهر با کشور قطر عملیات اجرایی احداث چهار پست اسکله رمپ در دست احداث است که انتظار می رود تا اردیبهشت سال جدید به بهره برداری برسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در بندر دیر به واسطه فاصله کوتاه ۱۲۰ مایلی تا کشور قطر، روزانه ۴۰ تا ۵۰ کانتینر یخچالی به کشور یاد شده صادر می شود.

وی افزود: با هدف تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان، هر سه ماه یکبار نشست هایی با تجار، بازرگانان، شرکت های کشتیرانی و مالکان کشتی ها برگزار می شود.

شکیبی نسب اظهار کرد: همچنین با راه اندازی شورای عالی بازاریابی بنادراستان بوشهر، تمرکز بر استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان جهت استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر این استان وجود دارد.
وی افزود: با مجموع تدابیر پیش بینی شده تلاش می شود تا بنادر استان بوشهر دوباره به دوران رونق بازگردد که با ابلاغ سیاست های کلی رهبر انقلاب در حوزه توسعه دریامحور، ظرفیت های حمایتی در این زمینه ایجاد شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.