| کد خبر: 264469 |

◄ مترو پرند در آستانه افتتاح؛ تخمین تاریخ افتتاح از روی تست گرم

با انجام تست گرم مترو پرند ، این ایستگاه در آستانه افتتاح قرار گرفته است. با توجه به انجام تست های نهایی می توان به صورت تخمینی گفت افتتاح ایستگاه پرند احتمالا در یکی دو هفته آینده امکان پذیر نیست.

تین نیوز

با انجام تست گرم مترو پرند ، این ایستگاه در آستانه افتتاح قرار گرفته است. با توجه به انجام تست های نهایی می توان به صورت تخمینی گفت افتتاح ایستگاه پرند احتمالا در یکی دو هفته آینده امکان پذیر نیست.

هر ایستگاه مترو قبل از بهره برداری رسمی باید دو مرحله تست را پشت سر بگذارد. تست اولیه ، تست سرد و تست نهایی تست گرم نامیده می شود. تست سرد به این معنی است که واگن ‌های مترو به صورت خاموش و بدون استفاده از نیروی برق با کمک کشنده‌ های مخصوص مسیر ریلی را پشت سر می گذارند. این تست با هدف گسب اطمینان از هماهنگی و تناسب واگن های ساخته شده با خطوط ، سکوهای مترو، ایستگاه‌ها و سیستم برق انجام می شود.

گزارش پربازدید را بخوانید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز با اولین تصادف محک خورد؟

مرحله بعد که اکنون در مورد مترو پرند انجام شده تست گرم است. در این تست، سیستم برق رسانی به واگن‌ ها، سیستم اتوماتیک سیر واگن ها در تونل و همچنین سیستم سیگنالینگ آزمایش می شود.

به گفته کارشناسان حمل و نقل ریلی شهری، انجام تست گرم مترو دست کم دو هفته و به طور نرمال حدود یک ماه و نیم تا 2 ماه طول می کشد. بر این اساس، نمی توان انتظار داشت افتتاح مترو پرند در روزهای باقیمانده از آبان ماه و حتی هفته اول و دوم آذرماه انجام شود.

این در حالیست که بر اساس گزارش روابط‌ عمومی مترو در جریان تست گرم صورت ‌گرفته، مواردی از قبیل منبع اصلی تغذیه نیروی برق، پست ‌های برق طول مسیر، پست ‌های داخلی ایستگاه مترو، ریل سوم و ریل ‌های حرکتی (رفت و برگشت) مورد بررسی فنی - عملکردی قرار گرفت و به این ترتیب باید گفت شمارش معکوس برای آغاز بهره ‌برداری از خط مترو پرند شروع شده‌ است.

باید منتظر ماند و دید آیا شمارش معکوس افتتاح مترو پرند طبق وعده روابط عمومی شرکت مترو آغاز شده و در روزهای آینده شاهد بهره برداری از این ایستگاه خواهیم بود یا ساکنان پرند باید چند هفته دیگر نیز انتظار بکشند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمیدرضا 2 2

    بادرود
    خداوکیلی خودتون خسته نشدن خندتون نمیگیره،
    اول میگن بهار1402بعد هفته دولت بعد میلاد پیامبر بعد مشکل برق بعد افتتاح تااخرابان قطعیه بعد اوایل آذر حالا هم پیش بینی کارشناسان...
    بابا جمع کنین این بساطو و دیگه بیش ازاین به شعور مردم پرند توهین نکنید.
    چه رانتی آخه هست که آروم آروم باید کارها بره جلو
    قطعا تایید نهایی از بالادستی..
    یاحق

    • ناشناس 0 0

      دوست عزیز اگر هم رانتی وسط باشه اون رانت از خود پرند تامین می شه که مترو که یک زیرساخت فوق العاده گرانقیمت و پرزحمت است بجای رفتن به سمت نقاط شلوغ تر مثل شهریار و فردیس به سمت پرند رفته بهتره بجای غر زدن و ناله کردن ممتد ، حداقل سکوت کنید و از بهترین وسیله حمل و نقل عمومی بهره ببرید حالا یکم اینور یا یکم اونور ، بالاخره افتتاح می شه به امثال شما باید گفت تشکر لازم نیست بکنید فقط دست از غر غر و ناله ممتد بردارید ، از ۳.۵ میلیون نفر سمت لشگری و تهرانسر و قلعه حسن خان و شهریار و فردیس و ... صدا درنمی آد که هیچ وسیله حمل و نقل عمومی درست و منظم ندارند اما ناله ها از پرند که حالا مترودار شده قطع نمی شه و این خیلی جالبه ، حتی اسلامشهری ها و توابع آن ها هم سکوت کردند تا مترو تا میدان نماز به افتتاح برسه شروع نکردند به ناله های ممتد چندین ساله .

  • اسفندیاری 0 0

    با سلام.و عرض ادب این خبر که در مورد مترو پرند زدید قدیمی هست با توجه به افتتاح خطوط امروز ۱۸ مهر باز هم خلف وعده شده لطفا در صورت امکان بررسی بفرمایید ببینید زمان دقیق افتتاح مترو پرند چه زمانی هست چندین ساله مردم چشم انتظار هستند خیلیها بدلیل دوری راه و هزینه مسیر خانه هایشان رافروختند و اکنون درتهران مستاجر و بدبخت شدند ،دعای گوی شما هستیم،لطف میفرمایید ،با تشکر

  • ملی 0 1

    خدا وکیلی لاک پشت از شماها تند و تیزتر عمل میکنه سرتون وبذارید زمین بمیرید

  • ناشناس 0 0

    متروی پرند قرار بود به شکل تک خطه و ناقص و نمایشی افتتاح بشه زاکانی و سایر مسئولین اجازه ندادند برای همین چند بار تاریخ افتتاح عقب افتاده بخشی از عقب افتادن ها هم به ذات اجرای ابرپروژه ها برمی گردد که هر چقدر هم پیش بینی ها و مدل سازی ها دقیق باشد باز اتفاقات پیش بینی نشده اتفاق می افته چه فنی چه حقوقی و چقدر خوب می شه که یک رسانه عمران و زیرساخت بجای تخریب ، این چیزها را برای مردم باز کند .
    راه آهن همدان سنندج هم پارسال قابلیت افتتاح نمایشی داشت اما مسئولان افتتاح نمایشی و ریلی که تو ۴۰ کیلومتری سنندج تمام می شد را قبول نکردند .