| کد خبر: 262119 |

بیش از یک میلیون تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۹ هزار و ۱۱۵ تن کالا از این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شد که در سال گذشته این رقم ۷۰۳ هزار و ۲۰۲ تن بود.

تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۹ هزار و ۱۱۵ تن کالا از این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شد که در سال گذشته این رقم ۷۰۳ هزار و ۲۰۲ تن بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از برنا؛ حسین یونسی روز سه شنبه از رشد ۵۴ درصدی ورود کشتی ها به مجتمع بندری انزلی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۷ فرورند کشتی به این مجتمع بندری وارد شده که این میزان در همین زمان طی پارسال ۲۴۵ فروند کشتی بود.

وی اضافه کرد: میزان واردات کالاها در این مدت تاکنون با ۹۰ درصد رشد در مجموع ۹۰۸ هزار تن بود که عمده کالاهای وارد شده شامل؛ غلات (جو و ذرت) چوب و آهن آلات است.

یونسی با اشاره رشد ۲ درصدی صادرات از این مجتمع بندری گفت: در ۶ ماه گذشته ۱۷۱ هزار تن مواد معدنی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و کنستانتره میوه از مجمتع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۹۲۵ TEU (واحدشمارش) کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با سه هزار و ۷۷۱ TEU کانتینر سال گذشته این شاخص با چهار درصد رشد همراه بوده است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور است که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.