| کد خبر: 252194 |

راه آهن اینچه برون به شاهرود دروازه تجارت خارجی

نماینده شاهرود و میامی در مجلس، راه آهن اینچه برون-شاهرود را دروازه تجارت خارجی دانست و گفت مجوز فایننس این طرح از سوی مجلس صادر شده است.

تین نیوز

نماینده شاهرود و میامی در مجلس، راه آهن اینچه برون-شاهرود را دروازه تجارت خارجی دانست و گفت مجوز فایننس این طرح از سوی مجلس صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی اصغر خانی با بیان اینکه زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن شاهرود به اینچه برون و طبس وابسته به سرمایه گذار خارجی است، بیان کرد: احداث این مسیر ریلی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

وی افزود: مجلس در قانون بودجه، مجوز اجرای این پروژه از طریق فاینانس را صادر کرده و وزارت راه در حال رایزنی با سرمایه گذاران خارجی است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه مسیر ترانزیتی فعلی اینچه برون به گرمسار مشکلات خاص خود را دارد، بیان کرد: این مسیر علاوه بر طولانی بودن صرفه اقتصادی نیز ندارد.

خانی با اشاره به اینکه مسیر فعلی از نظر فنی و زیرساختی راه آهن نیز دارای ایراداتی است، گفت: با احداث مسیر اینچه برون به شاهرود علاوه بر افزایش ایمنی سیر قطارها و کاهش زمان حمل و نقل، میزان ترانزیت بار نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: هشت سال از افتتاح خط ریلی اینچه برون-ترکمنستان-قزاقستان می گذرد اما هنوز سطح جابجایی کالا به رقم قابل قبولی نرسیده و اتصال اینچه برون به کریدور شمال جنوب از طریق شاهرود، یک نیاز اساسی برای توسعه حمل و نقل کالا با کشورهای آسیای میانه و اوراسیا است.

این عضو خانه ملت با بیان اینکه شاهرود را بهترین نقطه برای اتصال مرز اینچه برون به کریدور شمال- جنوب دانست، ابراز کرد: با اتصال مرز اینچه برون به شاهرود مدت زمان انتقال بار در کریدور شمال-جنوب چهار و نیم روز و مسافت آن ۵۰۰ کیلومتر کاهش می یابد که نقش مؤثری در رشد اقتصادی و توسعه صادرات غیر نفتی کشور به کشورهای شرق و مرکز آسیا دارد

نماینده شاهرود و میامی با انتقاد از کم کاری دولت های گذشته در خصوص این پروژه ملی گفت: در سال ۹۴ مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم، صراحتاً بر ضرورت تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب تأکید کردند، اما متأسفانه تا پیش از دولت سیزدهم برای این پروژه کار خاصی انجام نشده و کم کاری دولت های گذشته باعث احداث کریدورهای جایگزین در برخی از کشورهای همسایه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    همزمان هم از شاهرود هم از دامغان دارن به‌سمت گلستان راه‌آهن می‌زنن