| کد خبر: 246773 |

افزایش ناوگان هوایی به ۵۵۰ فروند تا ۳ سال دیگر آرزو است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری‌ ایران با اشاره به تحقق برنامه 1404 برای افزایش ناوگان تا 550 فروند هواپیما گفت: طبق اسناد بالادستی و برنامه‌های بلندمدت تا سال 1404 تعداد ناوگان هوایی کشورمان باید به 550 فروند برسد اما امروز این برنامه‌ها به آرزو تبدیل شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری‌ ایران با اشاره به تحقق برنامه 1404 برای افزایش ناوگان تا 550 فروند هواپیما گفت: طبق اسناد بالادستی و برنامه‌های بلندمدت تا سال 1404 تعداد ناوگان هوایی کشورمان باید به 550 فروند برسد اما امروز این برنامه‌ها به آرزو تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا سیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 16 ارگان در مدیریت و اداره فرودگاه‌ها دخیل هستند و باید به مدیریت یکپارچه در مجموعه فرودگاهی برسیم، اظهار داشت: مدیریت یکپارچه با مدیریت تعاملی قابل تحقق است و بدون تعامل بین دستگاه‌ها امکان مدیریت یکپارچه در فرودگاه‌ها قابل اجرا نیست.

وی افزود: در حالی که 1700 هکتار از مجموعه فرودگاه مهرآباد باید تحت مدیریت و اجرای شرکت فرودگاه و این مجموعه قرار بگیرد امروز تنها یک دهم این وسعت و تنها 170 هکتار در مدیریت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قرار دارد و اساسا قرار بر این بود مهرآباد به فرودگاه بی‌نظیر در خاورمیانه تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری‌ ایران درباره حجم سرمایه‌گذاری در سطح فرودگاه‌های کشور تحت مدیریت شرکت فرودگاه‌ها گفت: در حال حاضر هزار و 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست کار است که 600 میلیارد تومان آن به فرودگاه مهرآباد مربوط می‌شود و همچنین میزان مطالبات شرکت فرودگاه‌ها از 3 ایرلاین بزرگ کشور حدود 2 هزار میلیارد تومان است.

سیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان پذیرش 550 فروند هواپیما در فرودگاه‌های کشور و فاصله ناوگان هوایی کشورمان با این اعداد تاکید کرد: طبق اسناد بالادستی و برنامه‌های بلند مدت تا سال 1404 تعداد ناوگان هوایی کشورمان باید به 550 فروند برسد و فرودگاه‌ها هم براساس همان برنامه های دو دهه گذشته، امروز توان پذیرش این تعداد هواپیما را دارند که امروز این برنامه‌ها به آرزو تبدیل شده است.

وی افزود: امروز 12 هزار میلیارد تومان سرمایه ایرانی تنها نصیب سه ایرلاین خارجی اماراتی، قطری و ترکیش ایرلاین می‌شود در حالی که اگر تنها 40 فروند هواپیمای دوربرد وارد ناوگان هوایی کشورمان شود، امکان جبران 8 هزار میلیارد تومان از این عدد را داریم واین درآمدها نصیب ایرلاین‌های داخلی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حالی که برنامه های کلان در عملیات با چنین تغییرات و انحرافات 180 درجه‌ای به اجرا می‌رسد چگونه می‌توان برنامه های میان مدت و 5 ساله را مدیریت کرد و این موضوع بسیار مهمی است که برنامه هفتم توسعه باید به آن توجه شود. 

سیدی با اشاره به موضوع اختیارات برای توسعه فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: یکی از  مشکلات صنعت هوانوردی تصمیمات آنی است برای نمونه در حالی در سال 95 شرکت فرودگاه آماده اجرای توسعه فرودگاه چابهار بود با یک تصمیم آنی در دستگاه دیگر این فرودگاه به دستگاه دیگر ی واگذار شد و توسعه آن متوقف ماند.   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.