| کد خبر: 239827 |

وزارت راه و شهرسازی اعلام‌کرد؛

◄ ۵۳ پروژه ریلی به ارزش ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۳ طرح ریلی را با اعتبار ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان برای بهره‌برداری در برنامه خود قرار داده است.

تین نیوز

افتتاح ۴۸۶ طرح با اعتباری افزون بر ۶۰۴۲ میلیارد تومان در حوزه حمل‌و نقل در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که از این میان ۵۳ طرح مربوط به حوزه حمل‌و نقل ریلی بوده و  شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران متولی آن‌ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، راه آهن امسال نیز در حوزه‌های توسعه و نوسازی ناوگان، توسعه و آموزش و فناوری، به‌سازی و نوسازی علائم و ارتباطات الکتریکی و ایمن‌سازی و مقابله با مخاطرات طبیعی طرح‌هایی در دست افتتاح دارد.

در این زمینه در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان، پنج پروژه شامل خرید، نوسازی و بازسازی ۱۶۳ دستگاه واگن باری و مسافری و لکوموتیو با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان اعلام شده که از این میزان، ۱۵۰ دستگاه واگن باری نو با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به استان‌های مرکزی، اصفهان و زنجان اختصاص یافته است.

همچنین سه دستگاه لکوموتیو نو با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان برای استان مرکزی خریداری شده است.

در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان، چهار دستگاه واگن مسافری خواب با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای استان تهران تبدیل و بازسازی شده است.

بازسازی یک دستگاه لکوموتیو و بازسازی و نوسازی پنج دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۱۴۴ میلیارد تومانی برای هر طرح به ترتیب، سهم استان البرز بوده است.

در حوزه توسعه، آموزش و فناوری یک پروژه در استان البرز با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

در حوزه ساخت خطوط فرعی ۹ پروژه به طول ۱۱۷ کیلومتر در استان‌های کرمان، خوزستان، خراسان، قزوین و هرمزگان با اعتبار یک‌هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به‌سازی خطوط راه آهن، دیگر حوزه‌ای است که شرکت راه‌آهن در دهه فجر امسال برای آن برنامه افتتاح دارد که در این زمینه ۲ پروژه به طول ۳۷ کیلومتر در استان‌های یزد و قم با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان برای نوسازی ریلی کشور آن را بهره‌برداری خواهد کرد.

در حوزه‌های به‌سازی و نوسازی علائم و ارتباطات الکتریکی، ۱۱ پروژه در استان‌های یزد، قم، اصفهان، قزوین، تهران، اراک، خراسان رضوی و خوزستان با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان، در حوزه ایمن‌سازی و مقابله با مخاطرات طبیعی ۱۴ پروژه در استان های لرستان، خوزستان و مازندران با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان و در حوزه به‌سازی و نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن کشور ۱۱ پروژه در استان‌های لرستان، خراسان رضوی، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و زنجان با اعتبار ۹ میلیارد تومان از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.