| کد خبر: 235340 |

◄ کشتار بی‌رحمانه و مرگ و میر وحشتناک تصادفات جاده‌ای را متوقف کنیم

هدف نهایی پویش رانندگی ایمن، این است که طی دو دوره هفت ساله بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۴ به عنوان دوره اول و ۱۴۰۵ تا ۱۴۱۲ به عنوان دوره دوم، آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای ایران از حدود ۱۷.۸۰۰ نفر در سال ۱۳۹۷ به عدد صفر در پایان سال ۱۴۱۲ برسد.

تین نیوز

پویش رانندگی ایمن بر این باور است که اگر تمام رانندگان کشور (چه خودرو و چه موتورسیکلت) همه بین خطوط و با فاصله رانندگی کنند عملاً به لحاظ منطقی نباید هیچگونه تصادفی در ایران گزارش شود. بر این اساس اعضای پویش رانندگی ایمن تعهدنامه زیر را به اجرا میگذارند:

ما، امضاکنندگان زیر، ضمن ابراز ناراحتی از آمار بالای کشتار تصادفات جاده‌ای کشور ایران -متأسفانه کشور ما رتبه ۱۸۹ را بین ۱۹۰ کشور جهان داراست- متعهد می‌شویم با پیوستن به پویش رانندگی ایمن، تلاش کنیم تا برای کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامات ارزنده‌ای انجام دهیم.

راه اندازی پویش رانندگی ایمن توسط یک دبیر آموزش و پرورش

چرا باید بین خطوط رانندگی کنیم؟

باور این پویش این است که اگر تمام رانندگان کشور (چه خودرو و چه موتورسیکلت) همه بین خطوط و با فاصله رانندگی کنند عملاً به لحاظ منطقی نباید هیچگونه تصادفی در ایران گزارش شود. لذا ما اعضای امضاکننده این کارزار، به عنوان سفیران پویش رانندگی ایمن، متعهد می‌شویم سبک رانندگیمان را تغییر دهیم و بین خطوط و با فاصله رانندگی کنیم و همواره هدف پویش را مد نظر داشته باشیم.

هدف نهایی پویش این است که طی دو دوره هفت ساله بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۴ به عنوان دوره اول و ۱۴۰۵ تا ۱۴۱۲ به عنوان دوره دوم، آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای ایران از حدود ۱۷.۸۰۰ نفر در سال ۱۳۹۷ به عدد صفر در پایان سال ۱۴۱۲ برسد.

در این راستا تصمیم داریم به عنوان یکی از گام‌ها بیش از صدهزار سفیر فرهنگی از سراسر دنیا جذب کنیم و بیش از پنج میلیون برچسب را به هموطنان عزیزمان در ایران بدهیم تا با نصب روی شیشه عقب ماشین (بالا سمت چپ شیشه عقب) این برچسب‌ها در سطح کشور بیشتر دیده شود و به نحوی پویش را در سطح کشور نمایش دهد و در فازهای بعدی همین اتفاق با نصب برچسب روی کلاه ایمنی موتورسیکلت‌ها ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است چون برچسب‌ها دارای کد بوده و از عدد یک تا عدد پنج میلیون خواهند بود، با توزیع برچسب‌ها در کشور و مشاهده هر برچسب در هر نقطه از ایران و مشاهد کد برچسب متوجه می‌شویم که سرعت رشد پویش در چه حدی است. 

کسانی که می‌خواهند برچسب را روی ماشین نصب کنند می‌بایست فرم عضویت در پویش را پر کنند و به نحوی هم عضو پویش شوند و هم تعهد اخلاقی بدهند که: 

۱. دقیقاً بین خطوط رانندگی کنند.

۲. موقع رسیدن به چراغ قرمز دقیقاً بین خطوط بایستند. 

۳. موقع رانندگی دائماً فاصله طولی را با راننده‌های جلویی حفظ کنند.

همچنین برای اینکه ثابت کنیم به سه تعهد فوق پایبند هستیم پس از دریافت برچسب‌ها و پر کردن فرم تعهد اخلاقی و عضویت برچسب را روی ماشینمان نصب کرده و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بالای ۹۵ درصد این سبک رانندگی را به طور دقیق رعایت کنیم و همیشه این نیز حواسمان باشد که صرف نصب برچسب و رعایت کردن به هدف پویش نمی‌رسیم و باید تلاش کنیم دیگران را تشویق کنیم که به عضویت این پویش درآیند و آن‌ها نیز متعهد شوند تا موارد ذکرشده را رعایت کنند.

با توجه به اینکه کلیه کارهایی که برای هر برچسب باید انجام شود (شماره‌گذاری، چاپ، برش، مرتب‌سازی، چاپ مجدد برای افرادی که برچسبشان از دست رفته، ثبت اطلاعات اعضا در سیستم، تماس و پیگیری نصب و اثرگذاری، راه‌اندازی سایت، نیروی انسانی و قبوض و...) حدود ۱۵.۰۰۰ تومان هزینه هر برچسب خواهد بود اما این برچسب‌ها به صورت رایگان در کشور توزیع و فقط هزینه پاکت پستی و ارسال دریافت خواهد شد، پیشنهاد می‌کنیم کلیه اعضایی که سفیر یا عضو پویش می‌شوند هرطور که صلاح می‌دانند در زمینه‌های مختلف پویش را مورد حمایت قرار دهند.

همچنین باید اشاره کرد که این پویش توسط یک معلم فیزیک در شهر مشهد راه‌اندازی شده و از سال ۱۳۹۸ تا امروز (مرداد ۱۴۰۰) مجموعاً ۱۴ ماه فعالیت داشته و تا به حال توانسته تعداد ۶.۰۰۰ برچسب را در ۸۲ شهر کشور توسط ۵۷۰ سفیر توزیع کند و در حال حاضر تعداد سفیران داخل کشور به عدد ۵۷۰ رسیده و تعداد سفیران ایرانی هموطن خارج کشور به عدد ۱۸ نفر از کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، دانمارک، نروژ، اتریش و آمریکا رسیده است.

اطلاعات بیشتر پویش در کانال تلگرام و پیج اینستاگرامی زیر (در بخش پیگیری در زیر همین متن) در دسترس همگان قرار دارد و به محض راه‌اندازی وبسایت پویش در وبسایت نیز بارگذاری نیز خواهد شد.

شروع کارزار: ٠٦ شهریور ١٤٠٠
پایان کارزار: ٢٩ اسفند ١٤٠١
از طرف: عموم مردم
هشتگ رسمی: #رانندگی_ایمن

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.