| کد خبر: 225282 |

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

◄ احداث هر کیلومتر بزرگراه 10 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

اردبیل - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث هر کیلومتر بزرگراه در شرایط کنونی نیاز به 10 میلیارد تومان اعتبار دارد که توسعه راه‌های استان اردبیل بر همین اساس اعتبار کلانی می‌خواهد.

تین نیوز

محبوب حیدری در گفت و گو با تین نیوز، اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد به دلیل افزایش تردد در جاده‌ها و همچنین تولید محصولات کشاورزی متنوع و حمل و نقل کالا و بار بیش از حد نیاز به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دارد که در این زمینه با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری آغاز شده سعی بر چهار خطه کردن راه‌های ارتباطی در این مسیر است.

وی ضرورت جابجایی تأسیسات زیربنایی را در مسیر توسعه راه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: ما از شرکت‌های آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری انتظار داریم تا هر چه سریعتر در مسیر اجرای پروژه جابجایی‌هایی را انجام دهند که البته در مسیر پارس‌آباد به مشگین‌شهر ما با کمترین مشکلات در این حوزه روبه‌رو هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ عملیات احداث محور پارس‌آباد به سمت سربند به طول 20 کیلومتر در حال انجام است که 10 کیلومتر آن به اتمام رسیده و برای 10 کیلومتر دوم با انتخاب پیمانکار جدید سرعت کار بیش از گذشته شده است.

حیدری به هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه اشاره کرد و افزود: 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا هر کیلومتر بزرگراه اجرایی و عملیاتی شود که در این مسیر ما برای تکمیل 10 کیلومتر بزرگراه نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شش کیلومتر اول این مسیر آماده آسفالت‌ریزی شده و با تلاش پیمانکار با جابجایی تأسیسات سرعت اجرایی این پروژه قوت بیشتری گرفته است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در هفته دولت سال آینده 20 کیلومتر اول این مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز، مطالبات پیمانکاران را نیز پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: قرار است در روزهای آینده از محل اسناد خزانه 10 میلیارد تومان طلب پیمانکار در این مسیر پرداخت شود و تا پایان امسال نیز سعی و تلاشمان بر این است تا از منابع مختلف به ویژه سفر رئیس جمهور 20 میلیارد تومان تخصیص منابع را به این پروژه انجام دهیم.

حیدری ادامه داد: قرار است از محل جهش تولید 30 میلیارد تومان و سفر رئیس جمهور 35 میلیارد تومان به بزرگراه پارس‌آباد به مشگین‌شهر اختصاص یابد که انتظار می‌رود با تخصیص این اعتبارات زمینه تقویت اجرایی این پروژه را شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیمانکار پروژه که از نیروهای توانمند بومی است، مصمم است تا از منابع خود پروژه پارس‌آباد به سربند را به سرانجام برساند که قطعا در فواصل مختلف نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز سعی خواهیم کرد تا بدهی پیمانکار را پرداخت کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.