راه آهن چابهار-زاهدان همسایگان را به شبکه ریلی کشور وابسته میکند
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان، برای افغانستان به بنادر ایران وابستگی ایجاد می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان، برای افغانستان به بنادر ایران وابستگی ایجاد می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، خیرالله خادمی با اشاره به آغاز ریلگذاری راهآهن چابهار - زاهدان از سمت چابهار با حضور وزیر راه، گفت: ما در تیر ماه امسال از سمت زاهدان ریلگذاری این پروژه را آغاز کردیم و این مسیر در کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.
وی گفت: طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است و یکی از استراتژیکترین و مهمترین پروژههای ریلی به شمار میرود.
خادمی با بیان اینکه این پروژه بلندترین کریدور ریلی کشور است، افزود: ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری از آن شروع شده که دو برابر خاکبرداری سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی کشور عملیات خاکی در آن صورت گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۳۲ کیلومتر ریلگذاری در این پروژه صورت گرفته و امروز هم حدود ۸۴ کیلومتر ریلگذاری از سمت چابهار انجام شده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۴۸ درصد است و پیشرفت زیرسازی این پروژه هم به ۱۶۳ درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به اتمام میرسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل میکند، ادامه داد: ما هماکنون از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان خط آنتنی داریم و خواف به هرات در افغانستان خط آنتنی داریم که با اتصال آن کشورهای همسایه به ما متصل میشوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است باعث ایجاد وابستگی به بنادر ایران میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.