| کد خبر: 218425 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

◄ بزرگراه جدیدی در محور اردبیل – سرعین احداث نمی‌شود

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به هیچ وجه احداث بزرگراه جدید در محور اردبیل – سرعین در برنامه کاری وجود ندارد و قرار نیست مسیر سرعین به بیله‌درق به بزرگراه تبدیل شود.

تین نیوز

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به هیچ وجه احداث بزرگراه جدید در محور اردبیل – سرعین در برنامه کاری وجود ندارد و قرار نیست مسیر سرعین به بیله‌درق به بزرگراه تبدیل شود.

محبوب حیدری در گفت و گو با تین نیوز، اظهار کرد: هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را در شرایط جغرافیایی دشت 6 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود با دو میلیارد تومان راه‌های گردشگری سرعین به بزرگراه تبدیل خواهد شد بحث غیرکارشناسی و غیرتخصصی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر در سال‌ آینده خبر داد و تصریح کرد: امسال 8 کیلومتر از این بزرگراه تکمیل شده و سال آینده به شکل کامل و یکپارچه بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

حیدری با اشاره به احداث تونل دوم نمین – آستارا خاطرنشان کرد: در این مسیر به طول تقریبی 3 کیلومتر بزرگراه در حال اجراست.

وی گفت: در محور اردبیل – سرچم به طول 90 کیلومتر احداث بزرگراه در برنامه‌ها و هدفگذاری راه و شهرسازی استان است که 19 کیلومتر آن به پایان رسیده و شرکت ساخت با انتخاب پیمانکار و اخذ مجوز ماده 56 قصد احداث 50 کیلومتر این مسیر را دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به پروژه‌های راهسازی در جنوب استان اشاره کرد و افزود: محور کلور – درام در حال تکمیل بوده و جاده شال – ماسوله – ماجولان نیز که 70 کیلومتر این مسیر گردشگری در محدوده استان است، تکمیل شده اما استان گیلان باید به احداث 12 کیلومتر در محدوده خود اقدام کند تا گردشگران شهر ماسوله وارد استان اردبیل شوند.

حیدری در پایان اظهار کرد: برای احداث بزرگراه در این استان و چهارخطه کردن تمامی راه‌ها به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تامین این اعتبار ظرف دو سه سال ممکن نیست و باید به تدریج نسبت به اجرای پروژه‌های بزرگراهی اقدام کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه محور سربند به مشگین‌شهر از لحاظ فنی و مهندسی هیچ نارسائی نداشته بلکه دلیل عمده اکثر تصادفات بی‌احتیاطی رانندگان است، اظهار کرد: سرعت غیرمجاز به واژگونی و برخورد شاخ به شاخ خودروها در این محور منجر می‌شود و اکثر رانندگان در این محور سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند.

حیدری ضرورت حضور پلیس، نصب دوربین‌های سرعت‌سنج و اصلاح پیچ‌ها و نقاط حادثه‌خیز را در کاهش تصادفات یادآور شد و بیان کرد: سرعت غیرمجاز در سایر محورهای مواصلاتی استان 6 درصد اما در محور پارس‌آباد، سربند، مشگین‌شهر 30 درصد است و این عامل اصلی تلفات جاده‌ای در این محور محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرفنی و غیرتخصصی در مورد حادثه‌خیز بودن محور پارس‌آباد – مشگین‌شهر اظهار کرد: بنده این ادبیات را که این محور قتلگاه است، قبول ندارم و بیش از همه باید مباحث کارشناسی و ایرادات مطرح شود تا نسبت به رفع نواقص در حوزه تخصصی خود اقدام کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: اظهارنظر یکی از شعرا و مداحان را در مورد جاده پارس‌آباد – مشگین‌شهر که به صورت نامناسب بیان شده بود شنیدم و اظهار تاسف از اینکه افراد به صورت غیرتخصصی و بدون آگاهی در باب موضوعاتی صحبت می‌کنند که برخی از کارشناسان زبده به خود جرات اظهارنظر در مسایل مورد نظر را هم نمی‌دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.