| کد خبر: 215567 |

◄ توضیحات شرکت فرودگاه‌ها در رابطه با بیانیه جامعه متخصصین مراقبت پرواز

شرکت به استناد مفاد مصوبه هیات وزیران که پرداخت توامان بند (الف) و بند (ح) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه را ملغی نکرده مکاتبات لازم را با مراجع ذیربط (سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات) انجام داده و در آخرین اقدام نامه ای را با امضای وزیر راه و شهرسازی برای معاون اول رییس جمهور ارسال کرده و پیگیری های موثر و مستمری در این خصوص به عمل آمده است.

تین نیوز

هفته گذشته جامعه متخصصین مراقبت پرواز در بیانیه ای نسبت به «تصمیم حذف حق فوق‌العاده خاص» انتقاد کرده بودند و در این رابطه عنوان داشتند: طبق اخبار رسیده، به‌پاس زحمات شبانه‌روزی شما در واحدهای مراقبت پرواز در ایامی که سایر کارمندان دولت به‌صورت نامنظم و محدود در محل کار خود حاضر می‌شوند، پرداخت فوق العاده خاص شما عزیزان به زودی متوقف می‌شود! و دردناک‌تر از همه که امیدواریم صحت نداشته باشد این است که چاشنی این اقدام، خط و خطوطی بوده که از درون بدنه وزارت راه و شهرسازی به مجموعه بالادستی داده شده است.»

در ادامه این بیاینه به تبعات منفی این اقدام اشاره شده بود که مشروح آن را می توانید در اینجا بخوانید.

حال بعد از گذشته حدود یک هفته، مدیرکل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از عدم کاهش در احکام حقوقی کارکنان این شرکت با وجود گسترش ویروس کرونا و کاهش شدید درآمدها و منابع مالی خبر داده و پیرو این بیانیه توضیحاتی را اعلام کرده است.

در بیانیه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آمده است: به استناد بند الف ماده 50 قانون پنجم توسعه هیات وزیران اجازه دارد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را تا سقف 50 درصد افزایش دهد. در همین راستا هیات وزیران افزایش 50 درصدی امتیازات مواد 65، 66 و 71 قانون مدیریت خدمات کشوری را طی تصویب نامه شماره 162862/ 54057 مورخ 21/12/95 به دستگاه های اجرایی ابلاغ و اجرای آن را منوط به تامین اعتبار بار مالی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور نمود. در همین راستا سازمان برنامه و بودجه نیز اجرای مصوبه مذکور را پس از گذشت سه سال طی بخشنامه شماره 696488 مورخ 30/11/98 به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده و این شرکت نیز کلیه احکام حقوقی کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین را با اعمال افزایش 50 درصد در تاریخ یکم اسفند 98 صادر نموده است.

سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برخلاف مفاد مصوبه هیات وزیران با صدور بخشنامه های شماره 761720 مورخ 27/12/98 و شماره 103302 مورخ 10/03/ 99 شرکت ها و دستگاه هایی را که پیش از این از فوق العاده خاص موضوع بند (ح) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه برخوردار بوده اند را از اجرای مصوبه افزایش 50 درصد مستثنی اعلام کرده و متعاقب آن دیوان محاسبات کشور نیز طی نامه شماره 122/51600 مورخ 13/03/99 شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را مکلف به حذف افزایش 50 درصد و اصلاح احکام حقوقی کرده است.

همینطور که ملاحظه می گردد اساسا مفاد بخشنامه های مذکور حذف فوق العاده خاص شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نبوده بلکه ناظر به عدم اعمال مصوبه افزایش 50 درصد است. شرکت به استناد مفاد مصوبه هیات وزیران که پرداخت توامان بند (الف) و بند (ح) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه را ملغی نکرده مکاتبات لازم را با مراجع ذیربط (سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات) انجام داده و در آخرین اقدام نامه ای را با امضای وزیر راه و شهرسازی برای معاون اول رییس جمهور ارسال کرده و پیگیری های موثر و مستمری در این خصوص به عمل آمده است.

در انتهای این بیانیه آمده است: با وجود گسترش ویروس کرونا و کاهش شدید عملیات هوانوردی و فرودگاهی که کاهش قابل توجه درآمدها و منابع مالی شرکت را به همراه داشته تاکنون کاهشی در احکام حقوقی پرسنل اعمال نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.