| کد خبر: 212954 |

۶۹ هزار راننده هنجارشکن در استان اصفهان جریمه شدند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ۶۹ هزار خودروی هنجارشکن در ۲ ماه گذشته از سال‌جاری در این استان اعمال قانون شدند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ۶۹ هزار خودروی هنجارشکن در ۲ ماه گذشته از سال‌جاری در این استان اعمال قانون شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک اردستان بیان کرد: تنها در این مدت با اجرای طرح نصر ۲۵، بر اساس تبصره سه ماده ۱۴ قانون جدید راهنمایی و رانندگی تعداد هفت هزار و ۷۷۴ خودرو هنجارشکن در استان، در شهر اصفهان ۱۷۷ دستگاه و در اردستان ۳۰ دستگاه توقیف شدند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و ایمن‌سازی بحث ترافیکی افزود: بر این اساس با خودروهایی که در سطح شهرها نسبت به دور دور، سگ‌گردانی یا بدحجابی اقدام کنند، به جد برخورد می‌شود و خودروهایی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد کنند، اعمال قانون خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه گفت: ۶ درصد کاهش در تصادف‌های منجر به فوت داشتیم و از این نظر جزو استان‌های موفق در کشور محسوب می‌شویم.

وی تصریح کرد: سهم دستگاه‌ها و شر کت‌های سازنده خودرو در تصادف‌ها از سوی کارشناسان لحاظ و حق الناس رعایت می‌شود.

محمدی یادآور شد: با اقدام‌های خوبی که در سطح کشور و استان در سال‌های گذشته صورت گرفته از ۲۸ هزار کشته راه‌ها در سال ۱۳۸۴ اکنون به ۱۷ هزار نفر تلفات کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین به بحث هوشمندسازی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۳ خودروی هوشمند در اصفهان فعالیت می‌کنند و ‌شهرهای کاشان و نجف‌آباد نیز پیگیر تهیه این گونه خودروها هستند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در مورد ایجاد ساختمان پلیس راهور اردستان نیز اظهارداشت: اعتبار اجرای این طرح با توجه به تملک سه هزار متر زمین و جابه‌جایی بودجه از استان امسال تامین و با همکاری شهرداری ساخته خواهد شد.

فرماندار اردستان نیز در ادامه گفت: ارتباط خوبی بین نیروی انتظامی و خیران در شهرستان برقرار شده و منجمله ساختمان کلانتری زواره از این روش در دست ساخت است.

حمیدرضا تاملی، افزایش نیرو و امکانات پلیس راهور اردستان را خواستار شد و اضافه کرد: با وجود شرایط حاکم تلاش شده تا نقاط حادثه‌خیز برطرف شود که اقدام‌های موثر و خوبی هم صورت گرفت.

به گفته وی، سال گذشته ۹ نشست شورای ترافیک با ۸۶ مصوبه برگزار شد که ۸۰ درصد به اجرا درآمد اما ۲۰ درصد به دلیل کمبود اعتبارها اجرایی نشده است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.