| کد خبر: 199190 |

۱۰ رام قطار به ناوگان مترو تهران اضافه می شود

رئیس شورای شهر تهران با تاکید برحق مردم برای رفع کمبود‌ها، از افزودن ۱۰ رام قطار به ناوگان حمل ونقل ریلی پایتخت خبر داد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران با تاکید برحق مردم برای رفع کمبود‌ها، از افزودن ۱۰ رام قطار به ناوگان حمل ونقل ریلی پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ریل نیوز ، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا افزود: از مسئولان شهرداری تهران و مسئولان دولتی درخواست داریم در چارچوب دستور رئیس جمهور برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری که ۵ هزار دستگاه آن متعلق به تهران است و همچنین تامین ۱۳۰۰ واگن مترو پیگیری‌های خود را افزایش دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به طرح مسائل روز شهر تهران پرداخت و تاکید کرد: با افزایش سرمای هوا، در صورت تداوم نداشتن بارندگی شاهد افزایش آلودگی هوا و خطر‌های ناشی از آن برای سلامت جامعه هستیم که تنها راهکار آن استفاده بیشتر از سیستم حمل و نقل عمومی است.

محسن هاشمی رفع کمبود‌های ناوگان اتوبوسرانی و مترو را انتظار بحق مردم دانست و افزود: در حوزه مترو در ماه‌های آینده شاهد اضافه شدن ۱۰ رام قطار شامل ۷۰ واگن به ناوگان خواهیم بود که البته این سه قطار تنها چند درصد از نیاز مترو را تامین می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران وضعیت اتوبوسرانی را به مراتب دشوارتر برشمرد و ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی تهران، در ۱۰ سال گذشته از بیش از ۷ هزار دستگاه، به جای سی درصد افزایش مطابق برنامه، به کمتر از شش هزار دستگاه رسیده و عمر آن نیز از ۵ سال به ۱۱ سال رسیده است به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از ۳۰۰ مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی گفت: این روند باعث شده است در دهه گذشته استفاده از اتوبوس توسط شهروندان حدود سی درصد کاهش یابد و از ۳.۲ میلیون به ۲.۳ میلیون سفر در روز برسد و خودرو‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی کمبود اتوبوس را جبران کنند که موجب تشدید آلودگی هوا شده است.

محسن هاشمی تصریح کرد: این واقعیت که دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می‌پردازد، اما تاکنون یک ریال یارانه بلیت مترو پرداخت نشده و طی شش سال گذشته یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است، تلخ و برخلاف سیاست حمایت از محیط زیست، اقشار آسیب پذیر و اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم که با توجه به دستور مساعد رئیس جمهور و معاون اول، به سرعت اتفاق خوبی برای وضع بحرانی اتوبوسرانی تهران رخ دهد.

قلب شهر تهران ایستگاه پایش کیفی هوا ندارد

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش کیفی هواست، تاکید کرد: مطالعات امکان‌سنجی پایش آلودگی هوا در دستور کار قرار گیرد.

سید آرش حسینی میلانی امروز در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران مبنی بر احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ گفت: فصل آلودگی هوای تهران شروع شده است و باید ترتیبات و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است، اظهار داشت: مسئولان، احداث نشدن ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ را کمبود اعتبار می‌دانند و این در حالی است که این منطقه، کانون اصلی تولید تقاضای سفر در شهر تهران است. در این منطقه علاوه بر بازار و مراکز حکومتی، مراکز متعدد و مختلف آموزشی، درمانی و خدماتی قرار دارد که موجب افزایش تردد در این منطقه می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در دهه ۷۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در سبزه میدان وجود داشت، اما این ایستگاه در سال ۸۶ تعطیل شد.

حسینی میلانی افزود: منطقه ۱۲ ایستگاه پایش کیفی هوا ندارد و این در حالی است که این منطقه از آلوده‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.