| کد خبر: 193344 |

◄ خیزش 49 واحدی شاخص

بورس تهران امروز تمایلی به تغییر نداشت. بازار سهام که در روز گذشته در دامنه محدودی نوسان داشت، امروز نیز کم‌رمق ظاهر شد و جو کسالت‌آوری را برای سهامداران ایجاد کرد.

تین نیوز

بورس تهران امروز تمایلی به تغییر نداشت. بازار سهام که در روز گذشته در دامنه محدودی نوسان داشت، امروز نیز کم‌ رمق ظاهر شد و جو کسالت‌آوری را برای سهامداران ایجاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۴۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۲ هزار و ۳۲۴ واحد رسید.

 براساس معاملات امروز بیش از دو میلیارد و ۲۵۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال در ۲۸۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

هم‌چنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۲۹ واحد افزایش به ۶۰ هزار و ۶۷۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۵۳ واحد رشد به ۴۰ هزار و ۶۷۷ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۳۸۷ واحد افزایش به رقم ۲۸۰ هزار و ۵۳۵ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۳۳ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۳۳۷ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۳۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۳۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۰۹ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۵ واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل مخابرات ایران (اخابر) با ۱۷۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۶۰ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۵۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد پلی پروپلین جم – جم پیلن، سایپا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران، بانک تجارت و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۴۷ میلیون و ۵۲۹ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

مشهود ترین نکته در معاملات امروز بورس تهران فشار عرضه بود و باعث شده بود سهامداران سردر گم باشند .

به گفته کارشناسان بازار سرمایه ،بازار در حال بازگشت است و  مقاومت ۲۵۴هزار واحد شاخص رو با قدرت پشت سر می‌گذارد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۲۹۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۷۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و بانک دی (دی) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و فولاد هرمزگان جنوب(هرمز) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.