| کد خبر: 190020 |

◄ درخواست مدیرعامل «بالاست»: پارادایم تأمین منابع مالی بخش ریلی را تغییر دهید

مدیرعامل بالاست پیشنهاد کرد که راستای تأمین منابع مالی پروژه‌های ریلی، دولت از راهکارهای دیگر جز بازار سرمایه نیز استفاده کند.

تین نیوز

مدیرعامل بالاست پیشنهاد کرد که راستای تأمین منابع مالی پروژه‌های ریلی، دولت از راهکارهای دیگری جز بازار سرمایه نیز استفاده کند.

ابراهیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: تحریم‌ها و فشارهای ناشی از تحریم جدی است و شرکت‌ها امروز با مشکلات زیادی مواجه‌اند و تأمین اعتبار پروژه‌ها از مهم‌ترین چالش‌های فعالان حمل‌ونقل ریلی است که دولت از طریق بازار سرمایه اقدام به تأمین مالی آن‌ها کرده است اما این راهکار به تنهایی برای تأمین منابع مالی موردنیاز کافی نیست.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر معاون اول و وزیر راه و شهرسازی درباره بازگرداندن نرخ تنزیل اوراق گفت: با وجود بخشنامه‌ها و مصوبات قانونی تاکنون پرداختی از این محل صورت نگرفته این در حالی است که دولت می‌توانست در قالب بخشودگی اعتبارت بانکی یا تسویه مالیات‌ها اثرات ناشی از نرخ تنزیل را بازگرداند.

وی ادامه داد: برای مقابله با تروریسم اقتصادی باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. تأمین مالی تنها از طریق بازار سرمایه نیست.  این در حالی است که امروز صنایع ریلی کشور در شرایط خوبی است و تنها با چالش تأمین منابع مالی مواجه است و باید برای رفع این نقصان نیز راهکار مناسبی پیدا کنیم.

محمدی با انتقاد به نحوه اجرای برخی قراردادها گفت: برخی قراردادها گاها به دلیل نبود منابع مالی تغییر پیدا می‌کنند درحالی‌که مجری پروژه با فرض عدم‌تغییر شرایط،  قرارداد می‌بندد اما در بعضی موارد با تغییر شرایط مجری پروژه مجبور به قبول شرایط فاینانسور می‌شود و صنعت ریلی با این شرایط روبه‌جلو نخواهد رفت.

مدیرعامل بالاست خواهان تغییر پارادایم تأمین منابع مالی در بخش ریلی شد و گفت: با توجه به تحریم‌ها باید منابع لازم برای اجرای طرح‌ها از درآمدهای جاری راه‌آهن برای تأمین منابع مالی پروژه استفاده کرد.  

محمدی همچنین از تغییر نگرش در هفتمین نمایشگاه ریلی خبر داد و افزود: نمایشگاه ریلی امسال مشابهات زیادی با دوره پیش دارد اما امسال تغییر فاحشی در نگاه مسئولان به نمایشگاه دیده می‌شود، به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد دیگر دیدگاه صرفاً نمایشی در نمایشگاه وجود ندارد و دیدگاه دستیابی به نتیجه در بین مسئولان دیده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.