| کد خبر: 193326 |

◄ بدهی حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس به 271 میلیارد تومان رسید

پرداختنی‎های تجاری کوتاه‎مدت اغلب مربوط به بدهی رانندگان تجاری بوده که به دلیل کمبود نقدینگی، انباشته‌شده بود. این بدهی نزدیک به 22 میلیارد تومان بود .

تین نیوز

صورت‌های مالی منتهی به پایان سال گذشته شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس نشان می‌دهد این شرکت با بدهی 271 میلیارد و 383 میلیون و 700 هزار تومانی و زیان انباشته 123 میلیارد و 371 میلیون و 800 هزارتومانی عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش تین نیوز، بدهی‌های این شرکت در پایان سال گذشته، 6 درصد و زیان انباشته 20 درصد نسبت به سال ماقبل/افزایش داشته‌اند. همزمان موجودی نقد و دارایی شرکت در این دوره مالی با رشد 42 درصدی به 2 میلیارد و 705 میلیون و 600 هزار تومان رسیده و ارزش دارایی شرکت با رشد 121 درصد نسبت به سال گذشته به 413 میلیارد و 955 میلیون و 300 هزار تومان شده است؛ اما از سوی دیگر، دو شاخص زیان عملیاتی و زیان خالص شرکت افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

بدهی‌ها سد راه شرکت

آنگونه که صورت‌های مالی شرکت نشان می‌دهد، بدهی‌های جاری و غیر جاری عاملی شده است که حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس عملکرد مناسبی نداشته باشد. برخلاف میانگین گروه حمل‌ونقل که 62 درصد کل بدهی‎ها در بخش غیر جاری ذخیره‌شده، بدهی‎های جاری و غیر جاری حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس که با نماد «حفارس» در بورس فعالیت می‌کند؛ تقریباً وزن یکسانی دارند. نسبت بدهی بیش از یک است که سلامت مالی شرکت را بررسی می‎کند و نشان می‎دهد ریسک عدم ایفای تعهدات شرکت بالاست.

بدهی به رانندگان

هر چه پرداختنی‎های تجاری این شرکت رو به افول بوده، پرداختنی‎های غیرتجاری افزایش‌یافته است. پرداختنی‎های تجاری کوتاه‎مدت اغلب مربوط به بدهی رانندگان تجاری بوده که به دلیل کمبود نقدینگی، انباشته‌شده بود. این بدهی  نزدیک به 22 میلیارد تومان بود . اما اخیراً سهامدار عمده با تزریق حدود 10  میلیارد تومان نسبت به پرداخت آن‎ها اقدام کرده است. کمبود سرمایه در گردش منجر به رشد بدهی‎های غیرتجاری شده که ناشی از مالیات، بیمه و حقوق کارکنان و رانندگان شرکتی است. همچین بخش اعظمی از بدهی‌ها را، بدهی به شرکت بازرگانی دولتی ایران را تشکیل داده است. این بدهی نیز سبب سنگین شدن سهم پرداختنی‎های بلندمدت شده است.

احتیاج به سرمایه در حال گردش

«حفارس» سهم 60 درصدی از بازار حمل آرد و گندم را دارد و در کنار آن، قصد ورود به بازارهای جدید ازجمله سیالات مانند نفت، روغن و سیمان دارد که تحقق این امر نیازمند نقدینگی است و می‎تواند بخشی از نقدینگی موردنیاز خود را با فروش دارایی‎های غیرمولد تأمین کند. همچنین راه دیگر تأمین نقدینگی از طریق افزایش سرمایه است.ارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضامجتبایی 0 0

    سلام بنده یک بارنامه ازسال ۹۵طلب دارم ازشرکت هیچ کس جواب گو نیست پوشتشون گرمه