| کد خبر: 189465 |

◄ اتمام موفق تست‌های ادوات روسازی بارمحوری 30 تن

آزمایشگاه ملی سازه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی به‌منظور مرجع تست و پایش کفایت ادوات تولیدی مذکور انتخاب شد. قرارداد همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تاریخ 27 اسفند 97 منعقدشده و آزمایشات کاملا منطبق بر آخرین ویرایش استانداردهای BS: EN-13146 و BS: EN-13481 از آن زمان آغاز شد و یازدهم خردادماه آزمایشات با موفقیت کامل و اجرای تمامی شروط و معیارهای پذیرش استانداردها، با حضور رئیس دانشگاه امیرکبیر و طی بازدید دوباره معاونان فنی، کارشناسان وزارت راه، شرکت راه‌آهن و همچنین مهندسین مشاور فعال در حوزه ریلی به پایان رسید.

تین نیوز

مدیر پروژه ساخت ادوات روسازی بارمحوری 30 تن از تولید و تست موفق ادوات بارمحوری 30 تن راه‌آهن برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز مجری پروژه ساخت ادوارت روسازی دراین‌باره به تین‌نیوز گفت: آزمایشگاه ملی سازه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی به‌منظور مرجع تست و پایش کفایت ادوات تولیدی مذکور انتخاب شد. قرارداد همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تاریخ 27 اسفند 97 منعقدشده و آزمایشات کاملا منطبق بر آخرین ویرایش استانداردهای BS: EN-13146 و BS: EN-13481 از آن زمان آغاز شد و یازدهم خردادماه آزمایشات با موفقیت کامل و اجرای تمامی شروط و معیارهای پذیرش استانداردها، با حضور رئیس دانشگاه امیرکبیر و طی بازدید دوباره معاونان فنی، کارشناسان وزارت راه، شرکت راه‌آهن و همچنین مهندسین مشاور فعال در حوزه ریلی به پایان رسید.

محمدمهدی افشارپور با اشاره به‌صرفه‌جویی ارزی که به‌واسطه تولید داخلی این ادوات صورت می‌گیرد، گفت: ادوات روسازی بار 30 تن، با صرف 25 میلیون یورو از کشورهای آلمان، فرانسه و ترکیه وارد می‌شد که امروز به همت تولید داخل و طی شدن موفق عملیات تست، هزینه خرید ادوات روسازی به یک‌سوم کاهش پیداکرده و تمام خرید داخلی انجام‌شده و از خروج ارز به خارج نیز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در ساخت ادوات از قطعات فولادی و پلیمری استفاده‌شده است، پیش‌بینی کرد که بعد از اخذ گواهینامه‌های لازم، در تیرماه این ادوات روی شبکه نصب شوند گفت: در خطوط اصفهان تا بافق، طبس تا خواف بافق به چابهار که مسیرهای حمل معدنی محسوب می‌شوند، از تکنولوژی 30 تن استفاده‌شده است و با توجه به ظرفیت سالانه حدود یک‌میلیون قطعه ادوات روسازی بارمحوری 30 تن، در شبکه ریلی نصب خواهد شد.

از سال 1394 شرکت راه‌آهن اقدام به ساخت خطوط راه‌آهن با ظرفیت بارمحوری 30 تن کرده است. شرکت‌های پیمانکار راه‌آهن از سال 1394 اقدام به ساخت، زیرسازی و پل‌سازی مسیر برای بارمحوری 30 تن کردند و وضعیت پیشرفت پروژه‌ها غالبا در مرحله اجرای روسازی است.

از مجموع حدود 36 میلیون تن بار جابه‌جاشده توسط ناوگان ریلی در سال، حدود 11 میلیون تن معادل 30 درصد حجم کل از مسیر اصفهان به یزد و بالعکس جابه‌جا می‌شود. این امر بیش‌تر به دلیل معادن سنگ‌آهن استان یزد و کارخانه‌ها فولاد استان اصفهان است که با توجه به اهمیت فراوان این مسیر، محور فوق به‌عنوان اولین مسیر اجرای راه‌آهن با بارمحوری 30 تن انتخاب شد.

با افزایش ظرفیت بارمحوری خطوط با تعداد قطار عبوری یکسان، شاهد افزایش بار جابه‌جاشده به ترتیب 20 و 50 درصد بیش‌تر نسبت به خطوط بارمحوری 25 و 20 تن خواهیم بود که این امر باعث کاهش صرفه‌جویی فراوان در هزینه‌های سوخت، تلفات جاده‌ای و بسیاری مواردی از این قبیل می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.