| کد خبر: 179772 |

◄ کاهش زمان حمل بار از هند به روسیه با افتتاح خط ریلی قزوین-رشت

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، خط ریلی قزوین-رشت را لازمه دستیابی به حمل‌ونقل یکپارچه منطقه اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، خط ریلی قزوین-رشت را لازمه دستیابی به حمل‌ونقل یکپارچه منطقه اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده گفت: با بهره‌برداری از راه‌آ‌هن قزوین-رشت و دستیابی به حمل‌ونقل یکپارچه می‌توانیم بار را در بمبئی تحویل گرفته و در مسکو با زمان کم و اطمینان بالا تحویل دهیم.

او با بیان اینکه در سال ۲۰۱۶ بین هند و روسیه بالغ‌بر ۸ میلیون تن بار جابجا شد که این رقم در سال  ۲۰۱۷ به  ۱۰ میلیون تن  افزایش یافته است، افزود: زمان حمل بار از بندر بمبئی تا مسکو به‌وسیله کشتی ۶۰ روز به طول می‌انجامد و از طرفی امکان عبور کشتی‌های کانتینر بر بزرگ از تنگه واقع در دریای آتلانتیک امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به حمل بار آزمایشی از بندر بمبئی به مسکو گفت: این بار پس از حمل به بندرعباس ۳ روز در گمرک بندرعباس توقف داشت و پس از حمل ریلی تا قزوین با کامیون تا آستارای آذربایجان و سپس تا مسکو  مجموعا در ۲۱ روز حمل شد که امروز زمان حمل این بار به ۱۴ روز کاهش‌یافته است.

محمدزاده تصریح کرد: اگر ۲ میلیون از ۱۰ میلیون تن بار عبوری به مسکو از طریق ایران جابجا شود، درآمد حاصل از یک‌میلیون تن جابجایی کالا بین ۳ تا ۴ برابر درآمد حاصل از حمل بار داخلی خواهد بود.

او در ادامه یادآور شد: با بهره‌برداری از مسیر ریلی قزوین-رشت- آستارا قابلیت اتصال جنوب شرق آسیا به اروپا و اسکاندیناوی فراهم خواهد. این در حالی است که سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری در این مسیر صورت گرفت که سهم حمل‌ونقل آن بیش از ۱۰ درصد بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.