| کد خبر: 178361 |

مایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی/10

◄ تامین 30هزار واگن باری با استفاده از امکانات بازار سرمایه

با جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان نسبت به تامین 30هزار واگن باری، 500 دستگاه لکوموتیو باری و بین 100 تا 150 دستگاه لکوموتیو مسافری و 2هزار دستگاه واگن مسافری امیدوار بود.

تین نیوز

اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حمل‌ونقل ریلی در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل راه‌آهن در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران گفت: وقتی به موضوع حمل‌ونقل ریلی توجه می‌کنیم صرفه‌جویی در مصرف انرژی در مقایسه با مدهای دیگر حمل‌ونقل به ذهن می‌آید.

سعید محمدزاده افزود: آثار دیگر توسعه حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار و مسافر، حفظ و جلوگیری از تخریب محیط زیست، جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های جاده‌ای و جلوگیری از کشتارهای حمل‌ونقل جاده‌ای هستند که هرکدام از اینها می‌تواند عامل جذابیت این حوزه برای سرمایه‌گذاران قلمداد شود.

محمدزاده تصریح کرد: ما برای جذب سرمایه‌گذار اقداماتی را انجام داده‌ایم که کم‌کردن ریسک سرمایه‌گذاری یکی از آنها است. ضمن اینکه به‌منظور ارائه ضمانت سرمایه‌گذاری، نسبت به تهیه بسته‌های قانونی ارزشمندی که مصوب مجلس بودند نیز اقدام کردیم و به این ترتیب از ریسک سرمایه‌گذاری کاستیم.

مدیرعامل راه‌آهن توضیح داد: سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی همانند سرمایه‌گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته شده و همچنین راه‌آهن نسبت به خرید تضمینی سرمایه‌گذاران و ارائه بسته‌های تشویقی و کاهش تعرفه‌ها برای سرمایه‌گذاران اقداماتی را انجام داده است.

محمدزاده ادامه داد: بنابراین به این وسیله در چند سال اخیر توانستیم هم در بازار سرمایه و هم در بین سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی فعال را پیدا کنیم و در دو سال گذشته برای بیش از 3هزار واگن باری سرمایه‌گذاری کنیم. ضمن اینکه با این سرمایه‌گذاری‌ها واگن‌های مسافری و لکوموتیو و حوزه زیرساخت‌ها را هم تامین کردیم.

این مقام مسئول از کلنگ‌زنی اولین تجربه مشارکت بخش خصوصی و دولتی با ایجاد یک خط جدید خبر داد و افزود: امیدواریم به زودی از این پروژه بهره‌برداری کنیم. ضمن اینکه نکته‌ای را باید به مردم عزیز بگویم و آن این است که ما از همه پتانسیل‌ها، قوانین و راه‌های سرمایه‌گذاری- حسب دستورات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه- استفاده خواهیم کرد تا به اهداف این برنامه در سال 1400 برسیم چراکه در حال حاضر و با ظرفیت فعلی حمل‌ونقل ریلی هم دوبرابر اندازه فعلی در حوزه حمل بار و در حوزه مسافر ظرفیت حمل داریم.

محمدزاده تاکید کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید در حمل بار به 20 درصد و در حوزه مسافر تا 30 درصد- به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل حومه‌ای- دست یابیم که اقدامات توسعه‌ای ما برای دستیابی به این هدف انجام دادیم.

او ادامه داد: ما از مصوبه ماده 12 مجلس شورای اسلامی مبنی بر رفع موانع تولید استفاده کردیم و نسبت به جذب سرمایه‌گذار از این طریق نیز اقدام کرد.

محمدزاده درباره جلب حتمی سرمایه‌گذار در حداقل 4سال آینده گفت: در این زمان می‌توان به سرمایه‌گذاری برای تامین 30هزار واگن باری، 500 دستگاه لکوموتیو باری و بین 100 تا 150 دستگاه لکوموتیو مسافری و 2هزار دستگاه واگن مسافری از طرف بخش خصوصی و بازار سرمایه امیدوار بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.