| کد خبر: 177070 |

◄ داستان رسیدن ریل‌های آهنی به بنادر ایران در جدید‌ترین شماره «بندر و دریا»

در جدیدترین شماره بندر و دریا علاوه بر مطالب مفید و تخصصی در حوزه اتصال ریلی بنادر و صنعت کشتی‌سازی، در بخش فرهنگ آن داستان‌های خواندنی در حوزه دریا درج شده است.

تین نیوز

در جدیدترین شماره بندر و دریا علاوه بر مطالب مفید و تخصصی در حوزه اتصال ریلی بنادر و صنعت کشتی‌سازی، در بخش فرهنگ آن داستان‌های خواندنی در حوزه دریا درج شده است.

بندر و دریا  شماره 258

به گزارش تین‌نیوز، شماره 258 از ماهنامه دریایی زندگی در بنادر ایران با عنوان «بندر و دریا» با محوریت اتصال راه‌آهن به بنادر و بررسی صنعت دریایی و کشتی‌سازی منتشر شد.

در یادداشتی با عنوان «ریل در ساحل» داستان رسیدن ریل‌های آهنی به بنادر ایران با قلمی شیوا بیان شده است و به طور مفصل ریل‌های متصل به بنادر کشور را مورد بررسی قرار داده است.

«در جستجوی یک شبکه سبز» عنوان یادداشت دیگری به قلم سید مهدی ضیابری، مدیرکل اسبق شهرسازی و معماری سازمان مسکن و شهرسازی استان گیلان است که موقعیت و شرایط اسکله پیربازار در این استان را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باراندازها نگاشته است.

در گزارشی با عنوان «دروازه فراموش شده اروپا» به سرنوشت قدیمی‌ترین راه‌آهن دریای خزر پرداخته شده است که در این گزارش نیز مانند یادداشت قبل اشاره ویژه‌ای به بندر پیربازار شده است.

«اشراف‌زاده گرجی در پیربازار»، «راه‌آهن رشت به پیربازار، معایب بی‌شماری دارد» و «بازگشت به بندرگاه» نیز از مطلب دیگر این شماره بندر و دریاست که محور اصلی آن‌ها بندر پیر بازار است.

چرایی و چگونگی اتصال ریل‌های راه‌آهن کشور به بنادر و اسکله در یادداشتی تحت عنوان «توسعه پایدار بنادر ریل پایه» به تفصیل مطرح شده است.

در بخش دوم این ماهنامه به صنعت کشتی‌سازی ایران ، تحولات و مشکلات آن پرداخته شده است که در مطالبی با عناوین «مارپیچ کشتی‌سازی در ایران»، «کجای راه صنعت کشتی‌سازی هستیم؟»، «محک تجربه»، «سفارش دهنده، حامی سازنده»، «ساخت مشروط»و «آینده‌ای نیازمند برنامه» درج شده است.

«بوسان، قطب تجارت جهانی شمال شرق آسیا» عنوان مطلب ترجمه‌ای است که به وضعیت بنادر کره جنوبی پرداخته است.

در بخش فرهنگ این ماهنامه صفحات متعددی را به بیان داستان، تاریخ و شهر در حوزه دریا اختصاص داده است. «حکایت آدم‌های بالدار در دریا» داستانی خواندنی از عجایب هند، «کوچه کاچلر» روایتی از یک سفر فرهنگی از بندر بوشهر به بندر بمبئی، «برکت» و «اتحادیه بین‌المللی موش‌ها»،  داستانی‌هایی به قلم داریوش غریب زاده، نویسنده و فیلم‌ساز جنوبی است.

«قایق» و «آی آدم‌ها» عنوان اشعاری به سروده شاعر گران‌قدر کشورمان نیما یوشیج است که در این شماره بندر و دریا و در بخش فرهنگ آن درج شده است.

هم‌چنین «انعکاس دریا» عنوان یادداشتی است که عکس‌های دیدنی دریایی حسن بردال نیز در ادامه آورده شده است.

در بخش رویداد این ماهنامه به بهانه سفر عباس آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی به بندر امام‌خمینی  و افتتاح طرح‌های پس‌کرانه‌ای مطالبی را با عناوین «هدف ایجاد نخستین شهر لجستیک غلات» و«ایران سهم بزرگی در امنیت دریایی جهان دارد» درج شده است.

«توقف صادرات میوه و تره‌بار به دنبال بخشنامه ارزی»، «بندر خرمشهر، میزان دریایی زائران اربعین»، «درخواست لنج‌داران بوشهری برای کاهش هزینه سوخت»، «اتصال خط ریلی به بندر انزلی کلید خورد»، «تجارت دریایی، عامل نزدیکی کشورهای حاشیه‌خزر»، «همکاری ایران و هند برای رفع محدودیت‌ها» و «دروازه‌ای مه بسته نشد» عنوان مطالبی است که در بخش رویداد این ماهنامه درج شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.