| کد خبر: 162231 |

برقرای پرواز شیراز-مسقط-شیراز شرکت سلام ایر در فرودگاه شیراز

بدیعی فرد: این پرواز در مناسبات دو کشور ایران و عمان موثر است

براساس هماهنگی های انجام شده با مسئولین شرکت هواپیمایی عمانی سلام ایر، نخستین پرواز این شرکت نهم اسفندماه وارد فرودگاه بین المللی شیراز شد و مورد استقبال مسئولین فرودگاهی قرار گرفت.

تین نیوز

براساس هماهنگی های انجام شده با مسئولین شرکت هواپیمایی عمانی سلام ایر، نخستین پرواز این شرکت نهم اسفندماه وارد فرودگاه بین المللی شیراز شد و مورد استقبال مسئولین فرودگاهی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به نقل از اداره کل فرودگاه های استان فارس، در مراسمی که به منظور افتتاح این پرواز برگزار شد؛ رضا بدیعی فرد مدیر کل فرودگاههای استان فارس به جایگاه فرودگاه شیراز اشاره کرد و گفت: فرودگاه بین المللی شیراز چهارمین فرودگاه کشور به لحاظ اعزام و پذیرش مسافر است که با جا به جایی 4میلیون مسافر در سال و انجام 36 هزار پرواز، رشدی بالغ بر 11 درصد سالانه دارد.

مدیر کل فرودگاههای استان فارس افزود: موقعیت خاص و ممتاز استان فارس به واسطه داشتن ظرفیت های غنی گردشگری باعث شده تا شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تخصیص 400 میلیارد تومان اعتبار، اقدام به توسعه زیرساخت های فرودگاه در حوزه های هوانوردی و عملیات فرودگاهی کند. وی خاطرنشان کرد: از اقدامات بسیار مهمی که در این فرودگاه برای ارتقای ایمنی به ویژه در حوزه عملیات هوانوردی و فرودگاهی انجام شده است، می توان به ساخت ترمینال خارجی به مساحت 23 هزار متر مربع و ظرفیت 2 میلیون مسافر اشاره کرد که امیدواریم در سال آینده این ترمینال به بهره برداری برسد.

وی بر ضرورت توسعه شبکه پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی شیراز تاکید کرد و گفت: حضور شرکت هواپیمایی سلام ایر، نه تنها در حوزه فرودگاهی و گردشگری تاثیرگذار خواهد بود بلکه در مناسبات دو کشور ایران و عمان به ویژه در حوزه اجتماعی، انتقال دانش و ... موثر است.

در پایان بدیعی فرد گفت: از سال گذشته پیگیری هایی برای برقراری پرواز مسقط-شیراز آغاز شد و اکنون این پرواز به صورت هفتگی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه با هواپیمای ایرباس انجام می شود.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر شرکت های هواپیمایی کیش ایر با یک پرواز و آسمان 2 پرواز در هفته در مسیر شیراز-مسقط مشغول به فعالیت هستند. اکنون 9 شرکت هواپیمایی(داخلی و خارجی)از فرودگاه بین المللی شیراز به 11 مقصد خارجی(آسیایی و اروپایی) پرواز دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.