| کد خبر: 159628 |

باند 29 چپ فرودگاه شیراز تا 10 روز دیگر عملیاتی می‎شود

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس با اشاره به اتمام عملیات خط‎کشی باند 29 چپ فرودگاه شیراز از عملیاتی شدن دوباره این باند پس از دو سال تعطیلی تا 10 روز دیگر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس با اشاره به اتمام عملیات خط‎کشی باند 29 چپ فرودگاه شیراز از عملیاتی شدن دوباره این باند پس از دو سال تعطیلی تا 10 روز دیگر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رضا بدیعی‌فرد  در این باره توضیح داد: به منظور بهسازی و افزایش سطوح پروازی فرودگاه شیراز، توسعه پارکینگ فرودگاه به اتمام رسیده است که در حال خط کشی آن هستیم، همچنین روکش باند 29 چپ فرودگاه حدود چهار ماه پیش به پایان رسیده که شامل تراش سطح قدیمی و انجام دو لایه روکش و رفع نواقص استریپ بوده است. چراغ های باند نیز نصب شده و خط کش آن به اتمام رسیده است و اکنون در انتظار کسب تأیید نهایی اداره کل کنترل ترافیک هوایی و معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری است که به امید خدا تا 10 روز دیگر به بهره‎برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس با بیان اینکه باند 29 راست، به عنوان باند اصلی فرودگاه شیراز است که روی آن سامانه ILS نصب شده است و گواهی لایسنس دارد، افزود: بهسازی این باند به همراه توسعه پارکینگ فرودگاه شیراز 35 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

وی با بیان اینکه اکنون پنج شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه شیراز پرواز دارند، گفت: فرودگاه شیراز دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری است و افزایش ایمنی فرودگاه در حضور پررنگ‎تر شرکت هواپیمایی خارجی مؤثر است.

بدیعی‎فرد همچنین در مورد پروژه ساخت ترمینال فرودگاه شیراز گفت: این ترمینال با زیربنای 22 هزار متر مربعی و در سه طبقه حداث شده است که پارتیشن‎بندی آن به اتمام رسیده و عملیات ضد حریق آن درحال انجام است و تا پایان امسال نیز سقف‎بندی و اجرای نمای شیشه دو ضلع ترمینال به پایان خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.