| کد خبر: 161973 |

تخلفات رانندگی در محورهای لرستان 15 درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: تعداد تخلفات رانندگی در محورهای لرستان طی دی‌ماه امسال 15 درصد کاهش‌یافته است.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: تعداد تخلفات رانندگی در محورهای لرستان طی دی‌ماه امسال 15 درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش تین‌نیوز، عباس شرفی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در دی ماه 96 تعداد 9 هزار و 361 فقره تخلفات عبور و مرور از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت موجود در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت و برای پلیس ارسال شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مجموع 395 هزار و 488 فقره تخلف در راه‌های کشور به پلیس گزارش شده، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ۲.۳ درصد تخلفات کشور در لرستان به وقوع پیوسته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه طی مدت یادشده تعداد تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور نسبت به آذرماه 16 درصد کاهش یافته است، افزود: در دی ماه 96 تعداد تخلفات ارسالی از 42 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور موجود در جاده‌های لرستان نسبت به آذر ماه 15 درصد کاهش داشته که گواه روشنی بر اثرگذاری سامانه‌های هوشمند جاده‌ای است.

به گزارش مهر، شرفی اظهار کرد: از مجموع تخلفات عبور و مرور در محورهای استان لرستان، پنج هزار و 42 فقره برابر 54 درصد کل تخلفات تخطی از حد مجاز سرعت متوسط و چهار هزار و 319 فقره معادل 46 درصد مربوط به سرعت لحظه‌ای است؛ این در حالی است که در آمار کشوری 77 درصد تخلفات سهم سرعت لحظه‌ای و 23 درصد به سرعت متوسط اختصاص دارد.

وی گفت: محورهای بروجرد- خرم‌آباد و مسیر رفت و برگشت آزادراه خرم‌آباد- پل زال دارای بیشترین تخلف و کمترین تخلف نیز در سه محور بروجرد- پلدختر، اراک -بروجرد و نجف‌آباد- الیگودرز ثبت شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.