| کد خبر: 157095 |

نوبخت:

◄ فقط سه گروه یارانه می‌گیرند، بقیه حذف می‌شوند

طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف به حذف عده‌ای از یارانه بگیران است. بر این اساس دولت سه روش برای شناسایی افرادی که مستحق دریافت یارانه باشد در نظر گرفته است.

تین نیوز

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به حذف عده‌ای از یارانه‌بگیران است. بر این اساس دولت سه روش برای شناسایی افرادی که مستحق دریافت یارانه باشند در نظر گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: عده‌ای از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، عده‌ای هم طبق اطلاعات موجود نزد بیمه‌های تأمین اجتماعی باید یارانه دریافت کنند و گروه سوم افراد نیازمندی هستند که تمایل به دریافت یارانه را به دولت اعلام می‌کنند و وزارت کار پس از بررسی و صحت‌سنجی، یارانه آن‌ها را نیز به همان مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان پرداخت خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت گفت: روش قبلی برای شناسایی افراد نیازمند کارایی نداشت و اعتراضات زیادی در این مورد شد. درنهایت تنها 4 میلیون نفر درروش قبل حذف شدند. پس ما روش جدید را برای این کار طراحی کردیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه افزود: سه وظیفه مشخص سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت یارانه به افراد نیازمند، کمک به اقشاری که زیرخط درآمد دارند و همچنین کمک به مردم بابت ارزان‌ تمام شدن بیمه سلامت است. بر این اساس دولت تصمیم گرفت در سال ۹۷ سازمان هدفمندی یارانه‌ها منحل و وظایف آن از طریق یک صندوق رفاه اجتماعی در زیرمجموعه وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی دنبال شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.