| کد خبر: 153159 |

طلب‌های شهرداری تهران به‌زودی پرداخت می‌شود

«مطالبات شهرداری به‌زودی پرداخت می‌شود»؛ این مطلبی است که سخنگوی دولت بیان کرد.

تین نیوز

«مطالبات شهرداری به‌زودی پرداخت می‌شود»؛ این مطلبی است که سخنگوی دولت بیان کرد.

 محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود که در محل نمایشگاه مطبوعات برگزار شد در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرنوشت، درباره زمان پرداخت مطالبات شهرداری تهران از سوی دولت، با اشاره به اینکه بودجه‌ای برای این مطالبات درنظر گرفته شده، عنوان کرد: «ان‌شاءالله این مطالبات به‌زودی پرداخت می‌شود.» رداخت مطالبات شهرداری تهران از سوی دولت طی سال‌های اخیر یکی از موضوعات بحث‌برانگیز بوده است.

در این بین حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشور در اواخر سال94، برای پیگیری تسویه مطالبات شهرداری تهران از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (سازمان برنامه و بودجه فعلی) دستوری را صادر کرد. از سوی دیگر مدیریت شهری دوره پیشین مدعی شد که از 3دولت نهم، دهم و یازدهم مجموعا 14هزار میلیارد تومان طلب دارد. این باعث شد تا حسابرسی برای تعیین میزان دقیق رقم مربوطه توسط حسابرسان مورد تأیید وزارت اقتصاد و دارایی آغاز شود.

پس از این گزارش 3شرکت حسابرسی به صحن شورای شهر تهران آمد که در آن اعلام شده بود 19نهاد رقمی معادل 14هزار و 12میلیارد تومان از سال85 به بودجه تهران بدهکار هستند. اگرچه بعدا خزانه‌داری کل کشور، 9هزار میلیارد تومان از این مطالبات را غیرمستند اعلام و عنوان کرد که باید بررسی بیشتری آغاز شود، اما هنوز میزان مطالبات دقیق شهرداری تهران از دولت مشخص نشده است، ولی با وجود صحبت نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه این امیدواری به‌وجود آمده که دولت به مرور و البته به‌زودی طلب‌های پایتخت را پرداخت‌کند.

 

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.