| کد خبر: 141737 |

◄ نگاه همدانی‌ها به خط ریلی که ۱۲ سال منتظرش بودند

درباره افتتاح این پروژه مهم ریلی، قطار همدان-مشهد، که از اواخر تیرماه امسال راه افتاد، مطالعه میدانی- از مسافران این قطار- صورت گرفت که مباحث زیر خلاصه آن گفت‌وگوها است.

تین نیوز

چندی پیش خبر راه اندازی قطار مسافری همدان-مشهد منتشر و باعث خوشحالی همدانی‌ها شد. اینکه قطار مسافری به هرشکل- حومه‌ای، شهری و بین شهری- به خط سیر بیفتد، قطعا جای خوشحالی دارد. چراکه حمل‌ونقل ریلی در ایجاد امنیت بیشتر در سفر، حفظ محیط زیست و سفر در حجمی انبوه تاثیر زیادی دارد اما کیفیت خدمات ارائه شده در این نوع قطارها نیز مبحثی است مهم.

درباره افتتاح این پروژه مهم ریلی، قطار همدان-مشهد، که از اواخر تیرماه امسال راه افتاد، تحقیق میدانی- از مسافران این قطار- صورت گرفت که مباحث زیر خلاصه آن گفت‌وگوها است.

نخست از کسی‌که- دست بر قضا- همکارمان به حساب می‌آمد درباره کیفیت خدمات قطار پرسیدیم. بهروز طالب‌نژاد، معاون خبر تلویزیون مرکز همدان درباره کیفیت قطار از جمله کیفیت سیستم تهویه، مبلمان و خدمات قطار همدان-مشهد به ما گفت: روی بلیت قطار، عبارتِ «قطار درجه یک» درج شده بود اما در مقایسه با قطارهای درجه یکی چون سبز و سیمرغ که پیش از این سوار شده بودیم، کمی ضعیف‌تر بود. مبلغ بلیت 99 هزار تومان و واگن‌ها از شرکت مسافری پلورسبز بود. ناگفته نماند که برخورد خدمه و رییس قطار و دیگر کارکنان، بسیار خوب و محترمانه بود اما فضای داخلی قطار کمی متفاوت بود. مبلمان داخلی کوپه‌های چهارتخته با روکش و دستگیره‌های سالم‌تر می‌توانست بسیار دلنشین‌تر باشد. همچنین سیستم تهویه قطار هم نیاز به اصلاح داشت. با این حال برای ما همدانی‌ها یک آرزوی 12 ساله مرتفع شده است و این اتفاق را در کل به فال نیک می‌گیریم و انتظار داریم علاوه‌بر بهبود شرایط قطارها و تخصیص قطارهای خوب شرکت‌های ریلی، قطار همدان-تهران با این حجم زیاد مسافر نیز راه بیفتد. چرا که راه‌اندازی این خط در مقایسه با حمل‌ونقل هوایی که هزینه بیشتری را بر دوش هم‌شهریان ما می‌گذارد، با توجه به حجم بالای مسافر در این مسیر منجر به شکوفایی بیشتر اقتصادی منطقه ما می‌شود. با توجه به اینکه زیرساخت توسعه، ارتباطات است‌، این اقدام در جهت توسعه شهر همدان نیکو و خوشایند است و اگر قطار سریع‌السیر در محورهای پرتردد راه بیفتد، قطعا بار ترافیک بین شهری از جاده به سمت ریل می‌رود و این مهم، هم به اقتصاد خانواده کمک می‌کند و هم به حفظ بهتر محیط زیست اطراف‌مان.

زهرا، خانم ۴۵ ساله اما از قطار و شرایط آن راضی بود و تاکید داشت که کارکنان قطار بسیار به او و همسفرانش احترام گذاشتند. تنها نکته‌ای که این مسافر ریلی را آزرده بود، فاصله زیاد ایستگاه از شهر بوده و به همین خاطر وجود ایستگاه در مرکز شهر را ضروری می‌دانست.

 بقیه مصاحبه‌شونده‌ها و مسافران قطار، به جز تایید مطالب بالا و ابراز خوشحالی از چنین اتفاقی، تنها از دور بودن ایستگاه قطار از شهر (در منطقه ربات شورین) گلایه داشتند و انتظار داشتند که ایستگاهی در مرکز شهر ساخته شود.

همچنین پذیرایی به زعم آنها در سطح قابل قبولی و برخورد کارکنان نیز در این قطار عالی بود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.