| کد خبر: 135194 |

◄ جانی تازه بر پیکره فرودگاه‌ها دمیده شد

سارا سرخان‌زاده: در روزهای اخیر پروازهای جدیدی در فرودگاه‌های ایران برقرار شده است تا شاهد افزایش پروازهای آن و دمیده شدن جانی تازه بر پیکره فرودگاه‌ها باشیم.

تین نیوز

سارا سرخان‌زاده: در روزهای اخیر پروازهای جدیدی در فرودگاه‌های ایران برقرار شده است تا شاهد افزایش پروازهای آن و دمیده شدن جانی تازه بر پیکره فرودگاه‌ها باشیم.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پویایی و زنده بودن فرودگاه‌ها در گروی برقراری و افزایش پروازهای آن‌هاست. فرودگاه‌ها حیات دارند و هر چه تعداد پروازهای فرودگاه‌ها افزون‌تر شود، آن‌ها پویاتر خواهند بود.

 

نمی‌توان انکار کرد که یکی از بزرگترین سرمایه‌های زیرساختی حمل‌ونقل هر کشور و شهری، فرودگاه‌های آن است تا آنجایی که بسیاری از شهرهای دنیا با نام فرودگاه‌های آن شناخته می‌شوند. 

 

با توجه به وسعت ایران پهناور و تعداد زیاد فرودگاه‌های آن، پتانسیل‌های بالقوه‌ای در جای جای این سرزمین بزرگ نهفته است که صنعت حمل و نقل هوایی می‌تواند آن‌ها را بالفعل کند.

 

طی ماه‌های اخیر و در پسابرجام، ایران موفق به خرید هواپیماهای جدیدی و دست‌اول شد تا پتانسیل‌های بالقوه‌ این کهن بوم شکوفا شود. در حال حاضر رونق فرودگاه‌ها و بخش عمده افزایش پروازهای آن مرهون هواپیماهای برجامی است.

 

در این مدت شرکت هواپیمایی ایران‌ایر موفق به خرید ۴ فروند هواپیمای ATR نو شد. این هواپیماها برای پروازهای کوتاه‌برد و فرودگاه‌های کوچک و بزرگ بسیار مناسب است و قطعا رونق خوبی به فرودگاه‌های کوچک کشورمان می‌بخشند. پیش از ورود این ۴ فروند هواپیمای ATR ، ۲ فروند هواپیمای ایرباس مدل ۳۳۰ نو و دور برد هم خریداری شد تا ایرانیان طعم سفر با هواپیماهای دست‌اول و نو را بچشند.

 

این روزها شاهد برقراری یا افزایش پروازهای فرودگاه‌های کوچک به فرودگاه‌های کلانشهرها هستیم. در واقع، راه‌اندازی یا افزایش پروازهای اراک – تهران، نوشهر – تهران، رامسر – تهران، گرگان – مشهد، تهران – ساری و آبادان – اصفهان، تبریز – رشت و بجنورد – تهران خونی تازه بر پیکر فرودگاه‌های کوچک دوانده است.

 

تا قبل از خرید این هواپیماهای جدید، سفرهای هوایی ایران با هواپیماهای قدیمی یا دست‌چندم کشورهای دور و نزدیک انجام می‌شد. اما داستان این هواپیماهای جدید به اینجا ختم نمی‌شود. اکنون مسافران داخلی کشورمان با هواپیماهای ATR نو عازم سفر می‌شوند و مسافران پروازهای بین‌المللی نیز با هواپیماهای ایرباس جدید که در شان ایران و ایرانی است، سفر می‌کنند.

 

امیدواریم همواره پرونده خرید هواپیماهای جدید و دست‌اول ایران با همدلی و اتحاد تمام ایرانی‌ها تا پایان قرارداد با شرکت‌های سازنده هواپیما در سطح دنیا برقرار باشد. باشد که ایرانی‌ها سهم خود را از دنیا و صنعت هوانوردی به بهترین شکل به دست آورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسام 0 0

    در برنامه هواپیماهای ATR باید پرواز به مناطق محروم بیشتر مد نظر قرار گیرد. پروازهایی مانند: زاهدان به ایرانشهر و چابهار/ مشهد به بیرجند، طبس و زابل/ تهران به شهرکرد، یاسوج، بهبهان، مسجدسلیمان و طبس/ شیراز به لار، لامرد و بندرلنگه/ و بندرعباس به بندر جاسک

  • علی 0 0

    در برنامه پروازی هواپیماهای ATR پرواز تهران_دزفول_تهران هم هست که شما در بالا اشاره ای به آن نکرده اید