| کد خبر: 109086 |

دلخواه خبر داد:

افزایش چهار برابری تردد زائران اربعین در مرز مهران نسبت به سال قبل

تین‌نیوز| مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ آبان در مجموع ۲۸۳ هزار و ۹۵۹ نفر از زائران اربعین کشورمان وارد مرز مهران شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از چهار برابر افزایش داشته است.
 

نورالله دلخواه، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام عنوان کرد: در سه روز اول تردد زائران اربعین با افزایش قابل توجه زائران در مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده‌ایم.

دلخواه گفت: در سال گذشته در روز نخست ۲۳ هزار و ۷۹۶ زائر وارد مرز مهران شدند که این آمار ۱۹ آبان امسال به ۵۲ هزار و ۹۳ نفر رسید. روز دوم در سال گذشته ۲۷ هزار و ۴۲۹ زائر اربعین کشور وارد مرز مهران شدند که این آمار ۲۰ آبان امسال به ۱۰۳ هزار و ۸۶۶ نفر افزایش یافت. روز سوم سال گذشته ۳۶ هزار مسافر اربعین داشتیم که این آمار دیروز به ۱۲۸ هزار نفر رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه سال گذشته در سه روز نخست جابجایی، ۶۳ هزار و ۴۳۰ زائر اربعین وارد پایانه مرزی مهران شدند، افزود: این آمار درسه روز اول امسال با رشد ۳۴۷ درصدی به ۲۸۳ هزار و ۹۵۹ نفر رسید.

وی گفت: اکنون درپایانه مهران با مشکل تامین آب برای زائران اربعین مواجه هستیم که برای رفع این مشکل از تانکرهای سیار استفاده می‌کنیم. البته ظرفیت مسافرپذیری پایانه مهران کافی است و ۹۶ گیت فعال داریم.
دلخواه افزود: قبل از پایانه‌ها موکب‌هایی را تدارک دیده ایم که وظیفه پذیرایی از زائران را برعهده دارند و در پایانه تنها آب موردنیاز تامین میشود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: تعداد اتوبوس‌های پایانه مسافربری استان ایلام ۴۰۰ دستگاه با عمر متوسط هفت سال است و برای جابجایی زائرین اربعین از ظرفیت حدود ۳۰۰۰ اتوبوس استان‌های معین استفاده می‌کنیم.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.