| کد خبر: 21812 |

وبلاگ تین نیوز، محسن پورسید آقایی |  پایه اصلی سیاست‌های راه‌آهن تکیه بر توان بخش خصوصی است و باید تمام عملیات بهره برداری ناوگان ریلی به این بخش واگذار شود.
البته توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و تصدی‌گری آن در خطوط مسافری و باری راه‌آهن از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و امروز بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها در اختیار این بخش است. 
در حوزه عملیات خصوصی سازی دیگر نیازی به واگذاری‌های جدید وجود ندارد اما بخش خصوصی فعال باید تقویت شده و با تمام توان پروژه‌های ریلی کشور را مدیریت کند. 
ضمن این که برای واگذاری بخش لکوموتیو به بخش خصوصی برنامه ریزی شده است و با واگذاری این بخش عملا راه‌آهن تنها در حیطه سیاست‌گذاری باقی خواهد ماند و تمام مراحل اجرایی کار چه در بخش مسافری و ریلی به فعالان خصوصی واگذار می‌شود. 
سیاست‌های دولت نیز مبتنی بر حمایت از گسترش نقش بخش خصوصی است به طوری که در مصوبات ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها بحث حمایت از سرمایه گذاران خصوصی مطرح شده و در زمینه خرید واگن‌های باری تسهیلاتی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

برگرفته از خبر ایسنا

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین