| کد خبر: 266633 |

اعلام زمان بهره برداری از آزادراه منجیل رودبار

◄ کابوس آزادراه قزوین رشت پایان یافت

روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگین ترین پروژه های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل ها و پل های واقع در مسیر است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وعده داد آزادراه منجیل رودبار، بهمن امسال با رعایت ایمنی کامل زیربار ترافیکی می رود و تا خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد. 

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی گفت: آزادراه منجیل رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان های همجوار به استان گیلان است که بخش اعظم آن در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و با تکمیل ۸ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار، شاهد کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محور خواهیم بود.

وی این مطلب را 22 آبان ماه 1402 در بازدید از این آزادراه بیان کرد و افزود: اعتبار هزینه شده در آزادراه منجیل رودبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و به منظور تکمیل بخش های باقیمانده از جمله روشنایی تونل ها، دیواره ها، ترانشه ها و  ... ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان این آزادراه تا بهمن ماه زیر عبور خواهد رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اتمام عملیات ساخت پل ها و تونل های مسیر خبر داد و گفت: بخش اعظم مسیر این پروژه ابنیه فنی است و طول این ۸ کیلومتر ۱۷۰۰ متر پل و حدود ۳ کیلومتر نیز تونل احداث شده است و رتبه دوم بزرگترین دهانه پل در پروژه های آزادراهی به پل شماره ۶ در این محور تعلق دارد.

به گفته وی ارزش این آزاد راه نیز نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است.

خادمی تاکید کرد: طبق مصوبه دولت برای اتمام این پروژه ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به مصوبات سفر به صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و دولت تامین شده و رقم اعتباری باقی مانده تا تکمیل نهایی با آخرین پیگیری های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگین ترین پروژه های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل ها و پل های واقع در مسیر است. 

وی با تاکید بر اینکه این مسیر از سخت ترین مسیرهای اجرایی وزارت راه بوده است، افزود: مسکونی بودن این منطقه و تلاقی با فعالیت های اقتصادی مردم، کار را در کنار بافت خاص و ناشناخته زمین شناسی منطقه دشوار کرد. محوری که آب ده و ریزشی بود اما با همه این شرایط مسیر اجرا و تونل ها حفاری و پل ها احداث شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پروژه زیادی در کشور انجام می شود به مردم گفته شود منبع بودجه از کجا هست درآمد نفتی ،عوارض، مالیات اعتماد مردم در پرداخت مالیات و عوارض بیشتر می شود

  • احمد 0 0

    خدا قوت شیر مادر حلالتان پهلوانان.

  • سعید 0 0

    همین خبر را عوض و تاریخ پایان بزرگراه منجیل رودبار را پایان سال درج کرده‌اند. در بهمن که افتتاح نشد، ببینیم تا پایان سال افتتاح می‌شود یا باز هم به وقت دیگری حواله می‌دهند.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟