| کد خبر: 176620 |

◄ موتور کانادایی برای هواپیمای ایران 140 انتخاب شد

مشاور رییس جمهوری از انتخاب موتور کانادایی برای هواپیمای ایران 140 خبر داد.

تین نیوز

مشاور رییس جمهوری از انتخاب موتور کانادایی برای هواپیمای ایران 140 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، اکبر ترکان درباره انتقاداتی که به هواپیمای ایران 140 می‌شود که در دوره اسلامی در صنایع دفاع مورد استفاده قرار گرفت،‌ گفت: این هواپیما اتفاقا هواپیمای بسیار خوبی از نظر بال و بدنه محسوب می‌شود و هنوز هم در کلاس خودش بهترین هواپیما است.

او افزود: ضعف این هواپیما در موتور آن است. از آن‌جایی که در ایران ارتفاع از سطح دریا زیاد است و درجه حرارت بالا است و در اصطلاح هوانوردی ایران جزو کشورهای hot and high است. این هواپیما  باید موتور قوی‌تری داشته باشد که اخیرا هم موتور کانادایی انتخاب شده که در هواپیمای ایران 140 استفاده شود تا انشالله این هواپیما به‌زودی بتواند در مسیرهای هوایی کشورمان فعالیت داشته باشد.

ترکان در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های با بیان این‌که بنده به عملکرد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی بسیار امید بسته‌ام، ادامه داد: اسلامی مدیر کارآمد و پیگیر در انجام ماموریت‌ها و برنامه‌هاست و سابقه خوبی در انجام ماموریت‌ها و اهداف سازمانی دارد.

او درباره عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: نظریات عباس آخوندی به‌عنوان یک نظریه‌پرداز قابل احترام است اما امکان اجرای آن‌ها وجود ندارد.

مشاور رییس جمهور گفت: نظرات آقای آخوندی در اقتصاد کلان بر مبنای اقتصاد آزاد و رقابت کامل است درحالی‌که جامعه ما شرایط رقابت کامل ندارد. اگر همه‌چیز را به بازار بسپاریم و فکر کنیم که دست نامرئی قیمت بازارها را می‌تواند متعادل کند این تفکر و اقدامات مبنی بر آن، موجب از دست رفتن اقشار ضعیف کشور می‌شود.

ترکان ادامه داد: شرایط در کشور ما بر مبنای رقابت کامل نیست و اجرای این دست از نظریات موجب می‌شود که مردم ضعیف و کم درآمد تحت فشار سنگینی قرار بگیرند و آسیب ببینند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.