| کد خبر: 207773 |

◄ چه کسانی از واردات کامیون سود می‌برند؟

ناوگان چینی هم حمل و نقل ایران را نابود کرده و هم زندگی رانندگان گرفتاری که به‌واسطه ضعف مالی به‌ناچار اقدام به خرید ناوگان چینی کرده‌اند.

تین نیوز

حتی اگر تمام ناوگان فرسوده را هم از رده خارج کنیم، نه تنها هیچ کمبود ناوگانی نداریم بلکه مازاد ناوگان هم داریم.

به گزارش تین نیوز، یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا، با بیان این مطلب در بخش نظرهای کاربران تین‌نیوز، عنوان کرد: کامیون‌های چینی و هندی بی‌کیفیت هستند، از گذشته باید درس گرفت، آزموده را دوباره آزمودن خطاست.

عبدالله خانعلی افزود: ناوگان چینی هم حمل و نقل ایران را نابود کرده و هم زندگی رانندگان گرفتاری که به‌واسطه ضعف مالی به‌ناچار اقدام به خرید ناوگان چینی کرده‌اند، ناوگان چینی فقط و فقط برای دست اندرکاران خرید از جمله ماموران خرید و وارد کنندگان سود کلانی داشته است.

وی با تاکید بر این‌که برای هر نوع سیاست‌گذاری لازم است در ابتدا میزان نیاز ناوگان و موجودی محمولات وارداتی و صادراتی برای حمل جاده‌ای، مشخص شود، ادامه داد: متاسفانه در کشور ما همیشه نزدیکترین و راحت‌ترین و سودآورترین راه بهترین راه حل بوده  و به همین دلیل ایران تبدیل به قبرستان ناوگان شده است خصوصاً ناوگان کم سن و سال چینی.

لزوم مدیریت ناوگان موجود

این فعال حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که در ایران کمبود ناوگان وجود ندارد بلکه باید ناوگان موجود مدیریت شود، گفت: حتی اگر تمام ناوگان فرسوده را هم از رده خارج کنیم، نه تنها هیچ کمبودی نداریم بلکه مازاد ناوگان هم داریم.

خانغلی اظهار کرد: در کشوری که ناوگان یکسر خالی تردد می‌کند، در کشوری که یک کامیونت به دلیل نرخ پایین سوخت و دستمزد پایین نیروی انسانی از تهران تا بنادر و دیگر مسیر‌های طولانی طی طریق می‌کند، کمبود ناوگان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در کدام کشور سراغ دارید کامیونت، حتی کامیون تک و جفت مسیرهای طولانی را طی کند؟ مسیرهای طولانی صرفاً توسط ناوگان کشنده و نیمه یدک‌های غیر ثابت طی می‌شود تا به‌دلیل حمل تناژ و حجم بالا صرفه اقتصادی داشته باشد.

خانعلی افزود: مشکل حمل و نقل ایران خود مالکی است، به‌نحوی که شرکت‌های حمل و نقل ریالی سرمایه‌گذاری نکرده‌اند ولی سه دانگ از صافی درآمد رانندگان را شریک هستند، راننده‌ای که هم سرمایه‌گذاری کرده و هم به فکر پیدا کردن و گرفتن بار و گرفتن کرایه و تعمیرات و نگهداری و خرید لوازم و هزاران چیز دیگر از جمله مکانیک، آپاراتی، باربری، نگهبانی و... است در حالی‌که شرکت باید مالک کامیون باشد و راننده با فکری آسوده طبق قانون کار در ازای هشت ساعت کار، حقوقی مکفی گرفته و امور زندگیش را مدیریت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی میانجی 2 0

    سلام
    لطفا مستند صحبت کنید و تعداد کامیون های کشنده در ایران را با ترکیه مقایسه کنید ببینید کمبود و حس عقب ماندگی داریم یا نه؟
    /b>

  • ایرج 1 0

    باسلام اگه میگن هیچ نیازی برای واردات کامیون سه سال کارنداریم لطفا یه قیمت ثابت روهمین کامیونهای کع توایران دارن کارمیکنن بزارید هی ساعت به ساعت قیمتشون بالا نره یه بدبخت بیچاره هم کامیون دار بشه

  • فریبرز نجفی 2 0

    شما که میگین به واردات نیازی نیست .
    اگه واردات ماشینهای صاحب برند اتفاق بیفته دیگه هیچ احدی ماشین چینی سوار نمیشه و قیمت ماشین میاد سرجاش اینطوری صعودی وار دیگه دلال ها نمیتونن روزبه روز قیمت رو بالا ببرن وهی به مشکلات اضافه نمیشه ووو.....