◄ مترو، با فشارهای سیاسی به آمل میرود؟
این طرح فقط با فشارهای سیاسی و به نفع جمع بسیار کوچکی اجرا میشود و البته پنج ساله ساخته نخواهد شد.
در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی مازندران عنوان کرده «فاز اول طرح مطالعاتی اتصال مترو پردیس به پلور در شهر آمل تا پایان امسال نهایی شده و برآورد می شود با مثبت بودن ارزیابی مطالعاتی این پروژه بزرگ عمرانی حداکثر در یک پروسه زمانی پنج ساله خاتمه یابد» یک کاربر تین نیوز معتقد است، این طرح فقط با فشارهای سیاسی و به نفع جمع بسیار کوچکی اجرا میشود و البته ابداً پنج ساله ساخته نخواهد شد.
به گزارش تیننیوز، این کاربر در بخش نظرهای کاربران همچنین با تاکید بر اینکه این پروژه به طول 120 کیلومتر به اندازه پروژه ملی و حیاتی چابهار زاهدان مشهد به طول 1400 کیلومتر بودجه لازم دارد، اظهار کرد: این طرحی نه نفع ملی دارد و نه حتی اولویت منطقهای و دلیلش هم جنس بافت شمال کشور است.
او بیان کرد: در شمال کشور شهرها به فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و جمعیتی که به شمال و مازندران میروند در تمام این شهرها و به پهنه مازندران پخش میشوند حال اگر مترو تا آمل رفت، مسافران مترو با ساک و چمدانهای خود در آمل از مترو پیاده میشوند، آنها از آمل چمدان و ساک به دست، چگونه به چند شهر مقصد در مازندران پهناور بروند درحالیکه سیستم حمل مسافر درستی به شهرهای بزرگ مازندران وجود ندارد؟
این کاربر تین نیوز، خاطرنشان کرد: اغلب این مسافران به شهرهای بزرگ هم نمیروند بلکه ممکن است ویلایی داشته یا اجاره کرده یا مهمان باشند و در کل پهنه مازندران تا روستاهای کوچک پخش میشوند.
وی با بیان اینکه احتمال سفر مردم با متور به شمال بسیار اندک است، گفت: طراحان این طرح هم میدانند جذابیت این طرح برای چنین هدفی بسیار اندک است اما باز فشارهای سیاسی گریبان کشور و عمران و آبادی و ملت را گرفته است آنهم در شرایط کسری بودجه.
او ادامه داد: متاسفانه از این دست فشارهای سیاسی و هدررفت منابع کشور و ضرر ملت قبلاً هم وجود داشت که نمونه آن خط ریلی یکی از شهرهای غربی کشور است که اگرچه با عدم استقبال مواجه شده اما نماینده مجلس پرنفوذ برای برقی کردن آن بودجه گرفته است.
جزئیات طرح مطالعاتی مترو آمل
به گزارش تین نیوز، سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران آذر ماه امسال گفته بود: قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) عملیات اجرایی فاز اول مطالعاتی این پروژه بزرگ عمرانی ریلی را طبق تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار داده است و بر اساس برنامهریزی فاز اول مطالعاتی این پروژه تا اواخر سال جاری ( اسفندماه ) تکمیل و در صورت مثبت بودن ارزیابی مطالعاتی، توافق برای شروع عملیات اجرایی با پیمانکار انجام خواهد شد.
وی در مورد تامین اعتبار این پروژه هم توضیح داده بود: پس از پایان طرح مطالعاتی و قرارگیری پروژه در فاز اجرایی برای تامین اعتبار این پروژه با کارفرمایی وزارت راه و شهرسازی تصمیم گیری می شود و این پروژه در صورت اجرا مشکل مالی نخواهد داشت.
نظری برآورد ارزش ریالی این پروژه را در شرایطی که طرح مطالعاتی این پروژه خاتمه نیافته زودهنگام دانست و گفته بود: پس از پایان طرح مطالعاتی یکی از بخش هایی که در این حوزه مورد تحقیق و ارزیابی قرار می گیرد، مسایل مالی است و تا پایان طرح نمی توان برآورد ریالی از این پروژه را ارایه کرد.
وی افزوده بود: این پروژه قطعا در چند فاز اجرایی خواهد شد که فاز اول از پردیس به پلور و پس از آن نیز در طول زمان اجرای پروژه فازهای بعدی مطالعاتی برای رسیدن مترو به شهر آمل و یا سایر شهرهای استان نیز اقدام عملی انجام خواهد شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.