| کد خبر: 214992 |

راه اندازی پرواز در مسیر بیرجند- تهران- کیش به زودی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه ساخت ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه ساخت ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عظیم طهماسبی با اشاره به این که پروژه ساخت ترمینال جدید ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود؛ امکان تهیه اقلام نما وجود ندارد، قبلا اقلام مورد نیاز را وارد می کردیم و اکنون این روند متوقف شده است. کار بتون‌ریزی ترمینال تمام شده و اکنون کارهای داخلی،نما،تاسیسات و موتورخانه در حال انجام است.

او با بیان این که پیش بینی کرده بودیم تا پروژه در ایام دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد، تصریح کرد:همان طور که گفتم در تهیه اقلام نما مشکل داریم چنانچه این مشکل حل شود در تاریخ در نظر گرفته شده پروژه به پایان می رسد اما در غیر این صورت باید با تکیه بر توان داخلی تغییراتی در نما ایجاد کنیم یا زمان پایان پروژه را به سال ۱۴۰۰ موکول کنیم. اما تمام تلاش خود را به کار می بریم تا مشکلات مربوط به تهیه اقلام نما حل شود و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

طهماسبی با بیان این که هزینه اولیه این پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، اظهار کرد: با توجه به شرایط بازار امکان دارد این مبلغ با احتساب اختلاف قیمت هایی که به وجود آمده است تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد و به ۴۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در خصوص پروژه بهسازی ترمینال قدیم نیز توضیح داد: بهسازی ترمینال قدیم و اتصال آن به ترمینال جدید در قالب یک پروژه انجام می شود و بعد از اتمام ترمینال جدید ترمینال قدیم را بهسازی می کنیم.

او با اشاره به وضعیت پروازهای فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: در ۳ ماهه اول سال در مقایسه با سه ماهه اول سال ۹۸ حدود ۳ درصد کاهش پرواز داشتیم البته در فروردین میزان کاهش بیشتر بود زیرا پروازها عملا متوقف شده بود اما در اردیبهشت و خرداد ماه همه پروازهایی که متوقف شده بودند دوباره از سر گرفته شدند.

او درباره برنامه‌های آینده فرودگاه بیرجند نیز گفت: افزایش پرواز در مسیر بیرجند- مشهد و زاهدان و چابهار را در برنامه داریم و چنانچه ناوگان مورد نیاز فراهم شود این کار را انجام خواهیم داد.

او با بیان این که روزانه ۲ پرواز از فرودگاه بیرجند انجام می شود، از برنامه‌ریزی برای برقراری پرواز در مسیر کیش خبر داد و گفت: برنامه ریزی‌ها برای پرواز به کیش انجام شده اما به دلیل شیوع کرونا، کیش محدودیت‌هایی در نظر گرفته است و فعلا این برنامه منتفی است اما به محض این که شرایط به حالت عادی بر گردد پرواز بیرجند –تهران- کیش راه اندازی خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.