| کد خبر: 191044 |

◄ امیرمکری: ایرلاین‎ها شرکای تجاری ما هستند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در جمع مدیران عامل شرکت‎های هواپیمایی گفت: ما به شرکت‎های هواپیمایی به عنوان شریک تجاری خود نگاه می‎کنیم.

تین نیوز
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در جمع مدیران عامل شرکت‎های هواپیمایی گفت: ما به شرکت‎های هواپیمایی به عنوان شریک تجاری خود نگاه می‎کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در نشست هم‎اندیشی مدیران عامل شرکت‎های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ما دارای منافع و وظایف مشترکی همچون ارائه خدمات مطلوب به مسافران و برای برقراری پروازهای ایمن هستیم.

وی با بیان این‌که اگر بین شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‎های هواپیمایی همکاری و هماهنگی مناسب به وجود نیاید هر دو طرف به مشکل برخواهند خورد، ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه کشور و فشارهای موجود ما آمادگی خود را برای همکاری کامل با ایرلاین‎ها اعلام می‎کنیم و در این زمینه به مدیران محترم فرودگاه‎ها نیز تاکید کرده‎ایم.

امیرمکری در مورد مشکلات ناشی از وجود پرندگان اطراف فرودگاه‎ها و بروز مشکل برای هواپیماها گفت: طبق آمار مدیر ایمنی شرکت، در این زمینه فرودگاه‎های ما نسبت به نرم جهانی بسیار پایین‎تر هستند و تنها در چهار فرودگاه با آمار زیاد مواجه هستیم که برای آن هم در حال برنامه‎ریزی و رفع مشکل هستیم.

وی با اشاره به این‌که به‎زودی مشکل ارائه خدمات اینترنت در ترمینال‎ها رفع خواهد شد، گفت: تعرفه خدمات و اماکن فرودگاهی در دوره‎های قبل بسیار پایین بود که طی سال‎های اخیر بر اساس استانداردها به مرور در حال اصلاح هستند اما اگر در این زمینه اعتراضی وجود دارد آماده مذاکره با مدیران محترم شرکت های هواپیمایی و حل و فصل آن هستیم.

وی با تاکید بر این‌که برای محاسبه خدمات باید به یک فرمول توافقی رسید که ضمن در نظر گرفتن شرایط ایرلاین‎های داخلی موضوع کسب درآمدهای شرکت نیز تامین شود، گفت: ما پیشنهادی را برای اصلاح تعرفه‎ها دادیم که به تایید وزارت راه و شهرسازی رسیده و ابلاغ شده است و در حال تدوین آیین‎نامه آن هستیم و آمادگی داریم در کمیته‎ای که به این منظور راه‎اندازی خواهیم کرد نظرات ایرلاین‌ها را از طریق نماینده آن‌ها دریافت کنیم تا نتیجه کار مورد توافق طرفین باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در مورد افزایش ظرفیت پارکینگ هواپیما در فرودگاه مهرآباد توضیح داد: خوشبختانه با هواپیمایی ساها به توافقاتی رسیده‎ایم که بتوانیم بخشی از موانع باند 29 راست را بر طرف کنیم و همچنین با اختصاص فضای مناسبی به شرکت، ظرفیت بالایی برای پارکینگ هواپیما فراهم کرده و در اختیار ایرلاین‎ها خواهیم گذاشت.

امیرمکری در پایان سخنان خود صنعت هوانوردی را دارای سه رکن اصلی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‎های هواپیمایی عنوان کرد ضمن تاکید بر اینکه هرچه هماهنگی بین این سه رکن بیشتر باشد صنعت توسعه بیشتری می‎یابد، گفت: شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به طور کامل درآمد - هزینه‎ای اداره می شود و هیچ ردیف بودجه‎ای از دولت دریافت نمی‎کند، بنابراین باید در قبال ارائه خدمات هزینه‎هایی را دریافت کنیم تا بتوانیم برای زیرساخت‎های فرودگاهی و ناوبری هوایی هزینه کنیم و در این زمینه درخواست می‎کنم که ایرلاین ها با پرداخت تعرفه خدمات ما را یاری کنند.

برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره) یک فرصت است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این نشست برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره) را یک فرصت خوب برای ارائه خدمات به مسافران دانست.

علی عابدزاده در آغاز سخنان خود ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری سالروز تاسیس شرکت فرودگاه‎ها و قدردانی از مدیرعاملان پیشین شرکت و حرمت نهادن به آنها در مورد مشکلات مربوط به موانع پرواز در فرودگاه‎های کشور گفت: همکاری نیروی هوایی در رفع موانع و اختصاص اراضی مورد نیاز ‎می‎تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه‎های ما را در فرودگاه‎های کشور حل کند.

وی با اشاره این‌که با فشار آمریکا و عربستان قرار شده است که تنها ایران ایر پروازهای حج را انجام دهد، گفت: حتی در این زمنیه امکان اجاره هواپیما نیز به این شرکت داده نشده است و این حرکت غیر قانونی که در دنیا بی‎سابقه است فشار زیادی را به ما تحمیل خواهد کرد که امیدوارم شرکت های هواپیمایی در این زمینه همکاری کنند تا فشار کار کاهش یابد.

عابدزاده در پایان بر استفاده و حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و آن را موجب کاهش وابستگی به خارج و رشد صنعت هوانوردی در این عنوان کرد.

این نشست امروز، دوشنبه 3 تیر، با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سعید اکبری، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، حسین اسفندیاری عصو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی و مدیران عامل شرکت‎های هواپیمایی به منظور افزایش هماهنگی و رفع مسائل موجود میان طرفین برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.